سخت افزار

سامسونگ، تراشه اکسینوس 9610 را با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی کرد

سامسونگ به طور رسمی از جدیدترین مدل تراشه موبایلی سری 7 خود با نام اکسینوس 9610 رونمایی کرده که هدف اصلی آن استفاده از پردازشگر تصویر عصبی برای ارتقا کیفیت تصاویر ثبت شده است. پردازنده مذکور بر مبنای فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ توسعه یافته است و ارائه قابلیت‌های گوشی‌ها گران‌قیمت را در گوشی‌های هوشمند میان‌رده امکان‌پذیر می‌کند.

Ben Hur، معاون بخش بازاریابی سیستم LSI در سامسونگ الکترونیکس در مورد این تراشه چنین می‌گوید:

اگزینوس 9610 سری 7 آخرین تراشه موبایلی ما است که قدرت و سرعت بیشتری را ارائه می‌کند. اما مهم‌تر از همه، آن استاندارد جدیدی از عملکرد را برای گوشی های باکیفیت همراه پردازش تصویر یادگیری عمیق و ظرفیت‌های فیلمبرداری اسلوموشن به ارمغان می‌آورد.

تراشه اگزینوس ۹۶۱۰ از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته‌ای بهره می‌برد که می‌تواند صورت کاربران را در شرایط مختلف شناسایی کند. حتی اگر کاربر نیم‌رخ باشد یا نیمی از صورت او پشت یک جسم دیگر قرار گرفته باشد.  این تراشه همچنین قادر به تشخیص عمق تصویر می‌باشد که به وسیله آن گوشی‌های تک سنسور نیز می‌توانند تصاویری با افکت بوکه با کیفیت بسیار بالا را ثبت کنند.

تراشه جدید از دوربین‌ها چندتایی هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ اعلام کرده که می‌توان از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی برای دوربین این تراشه استفاده کرد یا از دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی کمک گرفت. ویژگی برجسته اکسینوس ۹۶۱۰، تجهیز این پردازنده به واحد پردازش عصبی است و همین موضوع، عملکرد تراشه را بهبود می‌دهد.  این چیپست می‌تواند قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن 480 فریم بر ساعت و نرخ Full HD را در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار این، شما می‌توانید با گوشی هایی که به تراشه اگزینوس 9610 سامسونگ مجهز هستند ویدیوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه و با کدگذاری ویدیویی H.265 ضبط کنید.

پردازنده هشت هسته‌ای جدید سامسونگ، شامل چهار هسته از نوع Cortex A73 بوده که فرکانس‌ هسته‌های پردازشی مذکور روی ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم شده است؛ چهار هسته کم‌مصرف از نوع Cortex A53 نیز روی فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز عمل می‌کنند. همچنین اکسینوس ۹۶۱۰ از واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G72 برای رندر محتوای گرافیکی بهره می‌گیرد. همچنین از اتصال LTE با سرعت دانلود حداکثری 600 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.  تولید انبوه این پردازنده شرکت سامسونگ از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا