هواوی دقایقی پیش، طی رویداد اختصاصی خود در شهر پاریس از دو پرچمدار جدید خود با نام هواوی پی 20 و پی 20 پرو (Huawei P20 و Huawei P20 Pro) رونمایی کرد. این دو پرچمدار جدید از نمایشگری کم‌حاشیه و کشیده با بریدگی لبه‌ی بالا در کنار بدنه‌ای از جنس شیشه بهره می‌برند.

هواوی پی 20، نمایشگر 5.8 اینچی LPS LCD و هواوی پی 20 پرو نمایشگر 6.1 اینچی AMOLED دارد که نسبت تصویر هر دو 19 به 9 بوده و رزولوشن تصویر آنها 2244 در 1080 پیکسل است. پنل پی 20 با چینش پیکسلی RGBW می‌تواند روشنایی معادل ۷۷۰ نیت داشته باشد تا در نور خورشید هم مشکلی برای استفاده نداشته باشید. در نقطه‌ی مقابل، نسخه‌ی پرو از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED استفاده می‌کند که نسبت کنتراست ۱:۱٬۰۰۰٬۰۰۰ را ارائه می‌دهد.

بخشی از بالای نمایشگر بریده شده و به دوربین جلو، حسگرها و بلندگوی مکالمه اختصاص یافته. حسگر اثر انگشت هم پایین نمایشگر دیده می شود که حاشیه بیشتری نسبت به دیگر قسمت ها دارد. علاوه بر این قابلیت True Tone برای تنظیم خودکار وایت‌بالانس با توجه به شرایط نوری محیط نیز اضافه شده است. هواوی تراشه‌ی اختصاصی کرین ۹۷۰ را در پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به‌کار گرفته است؛ تراشه‌ی قدرتمندی که پیش‌تر عملکرد آن را در گوشی‌‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو تجربه کرده‌ایم. این تراشه هشت هسته‌ای دارای ۴ هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲.۳۶ و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است.

در کنار این هسته‌ها نیز پردازنده گرافیک Mali-G72 به همراه ۶ گیگابایت رم در نسخه پرو، ۴ یا ۶ گیگابایت رم در نسخه عادی قرار دارد. این دو گوشی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهند شد.  پرچم‌داران جدید هواوی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 روانه‌ بازار خواهند شد. وظیفه‌ تامین انرژی Huawei P20 و Huawei P20 Pro به‌ترتیب برعهده‌ باتری‌هایی با ظرفیت ۳۴۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار دارد و هواوی موفق به کسب استاندارد TÜV Safety برای این باتری‌ها و فناوری شارژ سریع به‌کاررفته در گوشی‌های جدید خود شده است. هواوی مدعی شده که قابلیت تشخیص چهره این گوشی، 2 برابر سریعتر از آیفون ایکس کار می کند.

اما شاید جذاب‌ترین ویژگی‌های پی 20 و پی 20 پرو دوربین‌های جدید آن‌ها باشد.  هواوی P20 پرو از دوربینی سه‌گانه بهره می‌برد که با همکاری لایکا توسعه داده شده است و از سه سنسور ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو بهره می‌برد که به‌ترتیب در پسِ لنز‌هایی با دیافراگم f/1.6 ،f/1.8 و f/2.4 قرار دارند. دوربین پی 20 پرو به لطف سیستم اختصاصی پردازش رنگ لایکا، پردازنده‌ی ISP اختصاصی و سنسور شدت رنگ، در تولید رنگ‌ها نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

به لطف لنزهای جدید شرکت لایکا، هواوی P20 پرو می تواند صحنه ها را تا 3 برابر بدون افت کیفیت (به صورت اپتیکال) و تا 5 برابر در حالت هیبریدی بزرگنمایی کند. همچنین فناوری AIS هواوی برای تثبیت تصاویر و خنثی کردن لرزش ها به کمک کاربر می آید. دوربین پی ۲۰ پرو دارای سنسور غول‌آسای 1/1.7 اینچی است و حساسیت ISO آن تا 102400 هم بالا می‌رود! به لطف ترکیب OIS و EIS که هواوی آن را AIS می‌نامند و با کمک هوش مصنوعی می‌توانید در شب تصاویری با سرعت شاتر در حد ۶ ثانیه بدون نیاز به سه‌پایه بگیرید. علاوه بر این پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو نیز درست مثل اکسپریا XZ2 و گلکسی اس ۹ قابلیت فیلم‌برداری سوپراسلوموشن با نرخ 960fps را دارند.

هواوی P20 به دوربین دوگانه جدیدی با لوگوی معتبر لایکا مجهز شده است. یکی از این دوربین ها سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی با پیکسل های بزرگ 1.55 میکرونی دارد و دیگری از حسگر 20 مگاپیکسلی تک رنگ بهره می برد. ترکیب این دو نوع حسگر را در پرچمداران قبلی هواوی دیده بودیم. از جمله قابلیت های جدیدی هواوی P20 در بخش عکاسی می توان به تشخیص هوشمند 19 صحنه مختلف و اعمال تنظیمات مخصوص به آنها، حالت پیش بینی فوکوس 4D برای شفاف نگه داشتن سوژه های در حال حرکت، لرزشگیر 6 محوره و پشتیبانی از ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

هواوی هر دو گوشی را به دوربین سلفی جدید ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 مجهز کرده تا سلفی‌های شما واضح‌تر از همیشه باشند. به ادعای هواوی این دوربین سلفی می‌تواند با تشخیص سه‌بعدی چهره شما بهترین نتیجه را در هر شرایط نوری برایتان به همراه داشته باشد. دوربین پی ۲۰ با کسب امتیاز ۱۰۲ و پی ۲۰ پرو با امتیاز ۱۰۹ از وب‌سایت DxOMark به عنوان بهترین دوربین‌های موبایلی انتخاب شده است. به این ترتیب پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو حداقل به اعتقاد این وب‌سایت تصاویر بهتری از گلکسی اس ۹، آیفون ۱۰ یا پیکسل ۲ می‌گیرد. هواوی P20 و P20 پرو علاوه بر رنگ Twilight در رنگ های مشکی، قرمز و طلایی هم عرضه می شوند. جزئیات بیشتر در مورد قیمت و زمان عرضه این دو موبایل را به زودی به اطلاعتان خواهیم رساند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *