موبایل و تبلت

شیائومی Mi Mix 2s با تراشه اسنپدراگون 845 و دوربین دوگانه رونمایی شد

سرانجام، پس از درز شایعات مختلف، شرکت شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام می مکس 2اس یا Mi Mix 2s به طور رسمی رونمایی کرد. این گوشی با صفحه‌نمایش بسیار کم‌حاشیه حالا به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ به همراه دوربین دوگانه مجهز شده است.

جنس بدنه Mi Mix 2s با ترکیبی از شیشه و فلز، بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی در مقایسه با نسل قبل یک میلی متر از جهت عمودی و افقی بهبود یافته است. صفحه نمایش 5.99 اینچی این گوشی از نوع IPS بوده و دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس با نسبت ابعاد 18 به 9 است. این صفحه نمایش با شیشه خمیده 2.5D پوشیده شده است. مانند نسل قبل، در گوشه پایینی نمایشگر دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با اندازه لنز f/2.0 قرار گرفته است.

پشت گوشی حالا شاهد دوربین دوگانه‌ ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که در بین آن‌ها فلش LED قرار گرفته است. دوربین اصلی از سنسور IMX363 سونی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی و لنز f/1.8 استفاده می‌کند و دوربین دوم با سنسور S5K3M3 سامسونگ در پشت لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 جای دارد. فناوری فوکوس فوق سریع Dual Pixel مشابه پرچم‌داران گلکسی به این گوشی هم آمده و همچنین فناوری ترکیب چندین عکس برای کاهش نویز هم در می میکس 2اس وجود دارد.

مشخصه اصلی دیگری که گوشی جدید می میکس را از نسل قبل آن متمایز کرده است، تراشه پرچمدار استفاده شده در آن، یعنی اسنپدراگون 845 کوالکام است. در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 835، تراشه جدید عملکرد بهتر بدون افزایش مصرف باتری را به ارمغان می آورد. Mi Mix 2s با اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری اختصاصی شیائومی، MIUI 9.5 عرضه می شود و دستیار صوتی گوگل را دستیار اختصاصی خود، XiaoAI جایگزین کرده است. البته امکان استفاده از آن تنها در چین وجود خواهد داشت.

می میکس 2اس از فناوری شارژ سریع Qi نیز پشتیبانی می‌کند و شیائومی همچنین یک شارژر بی‌سیم ۷.۵ واتی را با قیمت ۱۶ دلار برای آن معرفی کرده است. متأسفانه در این گوشی خبری از استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار و یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست. از سایر مشخصات می میکس 2اس می‌توان به باتری ۳۴۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی، بلوتوث ۵، NFC و مود م X20 LTE اشاره کرد.

Mi Mix 2s در 3 نسخه و با سه میزان حافظه عرضه خواهد شد: 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی. در این گوشی خبری از کارت حافظه نخواهد بود. می میکس 2اس در دو رنگ مشکی و سفید و با قیمت پایه 530 دلار موجود خواهد شد. نسخه 6+128 گیگاباتی آن 575 دلار قیمت خواهد داشت و 8+256 گیگابایتی آن 640 دلار، که شامل پد شارژ بی سیم هم خواهد بود. فروش این گوشی از ماه آپریل در سایت Mi.com آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا