نرم افزار و اینترنت

اپل، اولین نسخه آزمایشی iOS 11.4 و watchOS 4.3.1 را منتشر کرد

اپل نخستین نسخه‌های آزمایشی آی او اس 11.4 ، تی وی او اس 11.4 و واچ او اس 4.3.1 را منتشر کرد. این نسخه‌های آزمایشی یک هفته پس از عرضه رسمی آی او اس 11.3 ، تی وی او اس 11.3 و واچ او اس 4.3 در اختیار کاربران قرارگرفته‌اند.

تا پیش از این اغلب توسعه دهندگان گمان می‌کردند که iOS 11.3 تا زمان انتشار iOS 12 آخرین نسخه از این سیستم عامل می‌باشد؛ با این حال همانطور که گفته شد اولین نسخه آزمایشی iOS 11.4 در کنار tvOS 11.4 و watchOS 4.3.1 اکنون قابل دسترس می‌باشد. در اولین نسخه آزمایشی iOS 11.4 علاوه بر رفع برخی مشکلات و باگ‌های iOS 11.3 شاهد اضافه شدن چند قابلیت جدید هم هستیم. به عنوان مثال در این نسخه شاهد تعبیه فریم‌ورک ClassKit هستیم که به نوعی رابط توسعه دهندگان با اپلیکیشن آموزش از راه دور Schoolwork می‌باشد.

اپل طی رویداد 7 فروردین ماه خود که تحت عنوان Educational Event برگزار شد عنوان کرد که iOS 11.4 می‌تواند از فریم ورک ClassKit استفاده شده در اپلیکیشن Schoolwork آیپد 9.7 اینچی جدید اپل برخوردار خواهد بود. این اپلیکیشن به معلمان اجازه می‌دهد تکالیف و پیشرفت دانش آموزان را پیگیری کنند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد بازگشت ایرپلی 2 (AirPlay 2) همراه با آی او اس 11.4 است. ایرپلی 2 در نسخه‌های آزمایشی آی او اس 11.3 نمایان شده بود، اما از نسخه‌ی اصلی آن که هفته‌ی گذشته عرضه شد، حذف شد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا محتوای صوتی را به صورت همزمان بر روی چند دیوایس متصل استریم و پخش کنید. ایرپلی 2 همچنین قابلیت‌های جدیدی را برای استفاده توسط اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل به ارمغان میاورد.

پیام های کوتاه اپلیکیشن Messages در iCloud را نیز حالا می‌توانید بین چندین دیوایس‌های آی او اسی و مک به اشتراک بگذارید.در  نسخه tvOS 11.4 به واسطه بازگشت AirPlay 2، نسل چهارم و پنجم اپل تی وی هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند که از طریق اپلیکیشن Apple Home قابل دسترس است. در نسخه جدید پلتفرم ساعت هوشمند اپل هم صرفاً برخی اشکالات قبلی رفع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا