فناوری

اچ‌پی کروم بوک X2 را با قیمت 599 دلار رونمایی کرد

اچ پی به تازگی از تبلت کروم بوک X2 یا Chromebook x2 با ویژگی‌هایی همچون صفحه کلید جداشونده و قلم استایلوس رونمایی کرده است. کروم بوک X2 نمایشگر 12.3 اینچی IPS دارد که رزولوشن 2400 در 1600 پیکسل را ارائه می دهد.

نمایشگر این تبلت از قلم استایلوس به همراه قلم HP Active Pen پشتیبانی می کند. این کروم بوک از پردازنده Intel Core m3 استفاده کرده و به 4 یا 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با پشتیبانی از میکرو اس دی مجهز شده است. همچنین در این دستگاه شاهد استفاده از بلندگوهای استریو، دوربین جلو با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی، دوربین پشت با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی، درگاه میکرو اس دی، جک هدفون، ۲ درگاه USB-C و باتری با شارژدهی ۱۰.۵ ساعته هستیم که وزن و ضخامت دستگاه را اندکی نسبت به آیپد پرو افزایش داده است.

کروم بوک x2 قرار است با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ درحالی که محصول آیپد از قیمت ۶۴۹ دلار شروع می‌شود و مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو به مبلغ ۱٫۰۶۷ دلار می‌رسد. اچ‌پی در ادامه این موضوع را اضافه کرد که تجربه‌ی تایپ با صفحه‌کلید این دستگاه، از لحاظ استحکام، شباهت بسیاری با لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دارد. تاکنون این دستگاه در اختیار اصحاب رسانه قرار نگرفته؛ اما باتوجه به تصاویر منتشرشده، طراحی این دستگاه را می‌توان ترکیب گوگل پیکسل بوک و مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ دانست.

در جمع‌بندی می‌توان گفت که مشتریان علاقمند به یک گجت کاربردی می‌توانند با هزینه نسبتا کم صاحب HP کروم‌بوک x2 شوند. نکته‌ی دوم نیز به قیمت این دستگاه مربوط می‌شود. باتوجه به این موضوع که اکثر کروم‌بوک‌های موجود در بازار با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسند، قیمت این دستگاه بالا به‌نظر می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا