موبایل و تبلت

سونی از اکسپریا XZ2 پریمیوم با دوربین دوگانه رونمایی کرد

سونی به تازگی از گوشی هوشمند جدید و قدرتمند خود با نام اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم یا Xperia XZ2 Premium به طور رسمی رونمایی کرد. این اولین گوشی هوسمند سونی است که مجهز به دوربین دوگانه حرفه ای می باشد. این گوشی به تراشه اسنپدراگون 845 به همراه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با پشتیبانی از میکرو اس دی مجهز شده است.

اکسپریا XZ2 پریمیوم دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 16 به 9 است. یک لایه شیشه ای 2.5 بعدی گوریلا گلس 5 روی صفحه و قاب پشتی برای محافظت پوشانده شده است.  قابلیت نمایش تصاویر HDR و هم‌چنین لرزش گوشی با توجه به محتوایی که نمایش داده می‌شود، در XZ2 Premium هم وجود دارد. سونی یک صفحه شیشه‌ای نیز در قاب پشتی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی بکار برده که از همان طراحی موسوم به Ambient Flow که این طراحی با اکسپریا ایکس زد 2 در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2018 در اسفند ماه معرفی شد، بهره برده است.

حسگر اثر انگشت در قاب پشتی و درست زیر دوربین دوگانه گوشی قرار گرفته است. بزرگترین تغییر مدل پریمیوم طبق گفته‌ی خود سونی، دوربین است. برای اولین بار بین تمام گوشی‌های سونی، Xperia XZ2 Premium یک دوربین دوتایی دارد. برخلاف سامسونگ و اپل که سیستم دوربین دوتایی آن‌ها از یک لنز معمولی و لنز تله استفاده می‌کند، سونی سراغ استفاده از یک سنسور رنگی ۱۹ مگاپیکسلی Exmor RS با سایز 1/2.3 اینچ و گشادگی دریچه f/1.8 و یک سنسور سیاه و سفید ۱۲ مگاپیکسلی با سایز 1/2.3 اینچ و گشادگی دریچهf/1.6 و اندازه پیکسل 1.55μm رفته است. سونی می‌خواهد با حساسیت بالاتر سنسور خود، از رقبا جلو بزند. به هنگام عکس‌برداری با Xperia XZ2 Premium ماکزیمم ISO برابر با ۵۲۱۰۰ و به هنگام فیلم‌برداری این رقم برابر با ۱۲۸۰۰ است.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی از یک باتری 3540 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و همچنین شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های Smart Stamina و  STAMINA موجود در آن می‌تواند تا آخرین قطره شارژ گوشی را برایتان به خوبی جیره‌بندی کند. و در نهایت این گوشی از سیستم عامل اندروید اوریو برخوردار است. در حال حاضر قیمت و زمان عرضه رسمی گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم اعلام نشده است و تنها گفته شده که این محصول در تابستان عرضه خواهد شد. از نظر رنگ بندی نیز دو مدل مشکی کروم و نقره‌ای کروم وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا