ال جی سرانجام روز گذشته از پرچمدار جدید خود با نام LG G7 ThinQ به طور رسمی پرده برداری کرد. G7 جدیدترین محصول ال‌جی از خانواده‌ی دستگاه‌های هوشمند این شرکت با برند «ThinQ» به‌حساب می‌آید.

از نظر طراحی این گوشی از بدنه شیشه‌ای با قاب فلزی استفاده می‌کند که حالا صفحه‌نمایش آن یک بریدگی شبیه به آیفون 10 یا هواوی پی 20 دارد. پشت دستگاه حالا چینش عمودی دوربین دوگانه را در کنار حسگر اثر انگشت نشان می‌دهد. نمایشگر 6.1 اینچی گوشی دارای رزولوشن 3120 در 1440، نسبت ابعاد تصویر 19.5 به 9 و بریدگی بالای نمایشگر دارد.  این صفحه‌نمایش از استاندارد HDR10 برای نمایش گستره رنگی وسیع استفاده می‌کند، و توسط یک لایه شیشه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

همچنین نمایشگر G7 ThinQ به‌جای فناوری رایج‌تر OLED از پنل جدید MLCD با چینش پیکسلی RGBW استفاده می‌کند که شاید عمق رنگ مشکی پنل‌های OLED را نداشته باشد اما به ادعای ال‌جی به روشنایی خیره‌کننده 1000 نیت دست پیدا خواهد کرد. جی 7 حالا دکمه پاور را به سمت راست منتقل کرده و یک دکمه اختصاصی برای فراخوانی دستیار گوگل نیز دارد. ال‌جی با همکاری گوگل چند دستور منحصربه جی 7 را نیز اضافه کرده است.

کره‌ای‌ها پنل شیشه‌ای پشت و جلوی جی ۷ را از جنس گوریلا گلس ۵ و فریم آن را از جنس آلومینیوم انتخاب کرده‌اند و موفق به دریافت گواهی‌های IP68 و MIL-STD-810G برای کل بدنه‌ی این گوشی شده‌اند. پنل شیشه‌ای پشت جی ۷، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سازگار با WPC و PMA را ممکن کرده است. انرژی مورد نیاز ال‌جی جی ۷ توسط باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن تأمین می‌شود که امکان شارژ سریع آن از طریق درگاه پورت USB-C با فناوری Quick Charge 3.0  کوالکام وجود دارد؛ ضمن اینکه فناوری Qnovo شارژدهی طولانی‌مدت باتری را برای چندین سال تضمین می‌کند.

جی 7 حالا به تراشه اسنپ‌دراگون 845 کوالکام در کنار 4 یا 6 گیگابایت رم مجهز شده است. در واقع ال‌جی نسخه پلاس جی 7 را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه معمولی را با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد. در پشت دستگاه شاهد دوربین دوگانه هستیم. این گوشی از دوربین دوگانه‌ای با سنسور‌های ۱۶ مگاپیکسلی با میدان‌های دید ۷۱ درجه و واید ۱۰۷ درجه بهره می‌برد. ماژول اصلی در پسِ لنزی با دیافراگم f/1.6، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در کنار فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری قرار دارد. ماژول دوم با لنز واید از دیافراگم تنگ‌تر f/1.9، بدون لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس ثابت بهره می‌برد. ال‌جی مدعی است که فناوری هوش مصنوعی این شرکت در کنار فناوری تجمیع هوشمند پیکسلی به دوربین ال‌جی جی ۷ در سناریوهایی مانند عکاسی در نور کم قدرت می‌بخشد. دوربین دوم ال‌جی جی ۷ می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات عمق، در ثبت تصاویر پرتره‌ی بهتر نیز کمک کند. دوربین سلفی جی ۷ از سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز f/1.9 با میدان دید ۹۰ درجه بهره می‌برد.

ال‌جی خوشبختانه سرانجام دوربین سلفی را هم به 8 مگاپیکسل ارتقا داده تا یکی از ضعف‌های اصلی جی 6 و وی 30 برطرف شود. همان‌طور که از برند ThinQ انتظار داریم این گوشی هم مانند V30S ThinQ به لطف هوش مصنوعی می‌تواند سوژه‌ها را تشخیص داده و تنظیمات دوربین را مناسب با آن تغییر دهد. راهکاری که اولین بار هواوی در میت 10 آن را به کار گرفته بود. G7 ThinQ با اندروید اوریو به همراه LG AI Pack عرضه خواهد شد و ال‌جی قول آپدیت سریع آن به اندروید پی را نیز داده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، خاکستری پلاتینیومی، آبی مراکشی و قرمز تمشکی عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *