دوربین های دیجیتال

لنوو، دوربین واقعیت مجازی Mirage را با قیمت 300 دلار به بازار عرضه کرد

حدود یک سال پیش، گوگل فرمت VR180 را معرفی کرده بود و حالا دوربین هایی جدیدی با قابلیت فیلم برداری واقعیت مجازی 180 درجه ای ارائه شده است. لنوو به تازگی دوربین Mirage که اولین دوربین با فیلم برداری با فرمت VR180 است را با قیمت 300 دلار راهی بازار کرده است.

میراژ کمرا از دو دوربین ۱۳ مگاپیکسل با امکان ثبت تصاویر استریوسکوپ (برجسته‌بینی) بهره می‌گیرد. این دوربین با وضوح تصویر 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قادر به ضبط ویدئو است و کاربران می‌توانند ویدئوهای ضبط‌شده را از طریق یک شبکه‌ی وای‌فای در یوتیوب استریم کنند. اگر اقدام به ضبط ویدئو روی حافظه‌ی ذخیره‌سازی دوربین کنید، ۱۶ گیگابایت حافظه در اختیار خواهید داشت که می‌توانید از طریق کارت میکرو‌اس‌دی آن را افزایش دهید.

طراحی این دوربین به گونه ای است به جای تصویربرداری 360 درجه‌ای فراگیر، تصاویر را به صورت 180 درجه‌ای برداشت می‌کند. با این‌که معمولاً به ویدئوهای 360 درجه واژه واقعیت مجازی اطلاق می‌شود اما زاویه دید 180 درجه نیز برای بسیاری از فعالیت‌ها مناسب است.

درحالی که دوربین جدید لنوو، اولین محصولی بوده که از فرمت جدید گوگل پشتیبانی می کند، انتظار می رود که سایر شرکت های در آینده نزدیک اقدام به ساخت دوربین های با پشتیبانی از فرمت VR180 گوگل باشد. همزمان با عرضه دوربین Mirage، گوگل اپلیکیشن VR180 را برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر کرده که به کاربر امکان تنظیم، مدیریت و ارسال محتوا به سرویس گوگل فوتوز و یا یوتیوب را فراهم می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا