دوربین های دیجیتال

فوجی‌فیلم از دوربین چاپ سریع Instax Square SQ6 رونمایی کرد

به تازگی فوجی‌فیلم از نخستین دوربین چاپ سریع خود با قطع مربع به نام Instax Square SQ6 رونمایی کرده که  و یک دوربین فوری با نسبت تصویر ۱:۱ بوده که می‌تواند تصاویری مربعی ۶ سانت در ۶ سانت ارائه کند.

دوربین Instax Square SQ6 از قابلیت تنظیم نوردهی خودکار بهره می‌برد که با استفاده از آن دیگر نیازی به دستکاری تنظیمات نیست و می‌توان بهترین عکس را به صورت خودکار تهیه نمود. Instax SQ6 با تشخیص نور محیط در شرایط مختلف سرعت شاتر را تنظیم کرده و کاربر برای گرفتن عکسی مطلوب تنها باید کلید شاتر را فشار دهد. سه فیلتر رنگی به رنگ‌های نارنجی، بنفش و سبز به همراه این دوربین ارائه می‌شوند که این فیلترها با نصب بر روی فلاش دوربین، می‌توانند ظاهری متفاوت به عکس‌ها بدهند.

در این دوربین یک حالت مخصوص سلفی نیز تعبیه شده که می تواند فوکوس و سطح روشنایی بهتری برای عکس‌های نزدیک و کلوز آپ فراهم آورد. آینه‌ای کوچک هم کنار لنز دوربین قرار گرفته که به پروسه‌ی عکس برداری کمک می‌کند. برای ثبت عکس‌های دسته‌جمعی هم کافیست کاربر دوربین SQ6 را روی یک سه‌پایه قرار داده و تایمر دوربین را فعال کند تا در فاصله‌ای ۱۰ ثانیه از فشردن دکمه‌ی شاتر، دوربین منظره‌ی روبرویش را ثبت کند.

فوجی‌فیلم امکانات دیگری را هم در اختیار کاربر این دوربین قرار داده است. با دو بار فشار دادن کلید شاتر، حالت دابل اکسپوژر دوربین فعال شده که به کاربر امکان ثبت دو منظره را بر روی یک فیلم می‌دهد. برای سوژه‌های نزدیک، کاربر SQ6 می‌تواند ویژگی عکاسی ماکرو را فعال کرده و تا ۳۰ سانتی‌متری سوژه به آن نزدیک شود. حالت landscape هم برای عکاسی از مناظر وسیع در اختیار کاربر قرار داده شده است.

اولین دوربین آنالوگ فوری مربع شکل در سه رنگ سفید، طلایی و طوسی به قیمت ۱۳۰ دلار عرضه خواهد شد و می‌توان فیلم‌های فوری فوجی فیلم ۱۲.۵ دلاری را برای استفاده در آن خریداری نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا