موبایل و تبلت

اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس با دوربین دوگانه و تراشه اسنپدراگون 845 معرفی شد

پس از شایعات و درز تصاویر مختلف، سرانجام شرکت HTC از جدیدترین پرچمدار خود با نام اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس یا +HTC U12 با نمایشگر بدون حاشیه و لبه های حساس به فشار رونمایی کرد.

گوشی U12 پلاس دارای گواهینامه IP68 می باشد. U12 پلاس نمایشگر 6 اینچی Super LCD6 با پشتیبانی از HDR10 و DCI-P3 دارد. نمایشگر U12 پلاس رزولوشنی برابر با 1440 در 2280 پیکسل با تراکم پیکسلی 537ppi است. همچنین قابلیت Edge Sense که با ژست های فشاری دستورالعمل های کاربر را اجرا می کند نیز در آن تعبیه شده است.

U12 پلاس یکی از معدود پرچم‌دارانی است که در دوربین اصلی و سلفی خود از ماژول دوگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی ترکیبی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۱.۴ و ۱.۰ میکرومتری است که به‌ ترتیب در پسِ لنز‌هایی با دیافراگم f/1.8 و لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.6 قرار دارند. دوربین اصلی یو ۱۲ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی بهره می‌برد و به‌ لطف لنز تله‌فوتو توانایی انجام زوم دو برابری اپتیکال نیز دارد.

همان‌طور که اشاره‌ کردیم، دوربین سلفی یو ۱۲ پلاس دوگانه است و از ترکیب دو سنسور ۸ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری بهره می‌برد که لنزی با دیافراگم f/2.0 آن را همراهی می‌کند. هر دو دوربین اصلی و سلفی یو ۱۲ پلاس توانایی ثبت تصاویر پرتره با افکت پرتره دارند. U12 پلاس با استفاده از دوربین سلفی خود می‌تواند چهره‌ی کاربر را تشخیص دهد و از این طریق هویت او را احراز کند، اچ‌تی‌سی با استفاده از این قابلیت، استیکرهای مبتنی بر واقعیت افزوده را نیز به رابط کاربری دوربین یو ۱۲ پلاس افزوده است که از آن‌ها می‌توان در ویدیوها و عکس‌ها استفاده کرد.

گوشی U12 پلاس از تراشه اسنپدراگون 845 قدرت گرفته و با 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق میکرو اس دی همراه شده است. U12 پلاس با اندروید 8.0 اوریو در درون جعبه عرضه خواهد شد و HTC تعهد داده است که اندروید P را نیز دریافت خواهد کرد. پرچم‌دار جدید تایوانی‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و از قابلیت شارژ بی سیم با استاندارد Qi پشتیبانی می کند.

لبه‌های حساس به فشار در قالب نسل دوم سیستم تعاملی اج سنس باز هم در انتظار کاربران است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تنها با فشردن لبه‌های دستگاه، اپلیکیشن ها را باز کرده و یا دستورات مختلف را انجام دهید. U12+ از امروز در اروپا پیش فروش می شود و قیمت نسخه 64 گیگابایتی آن 700 پوند / 799 یورو خواهد بود. در بازار آمریکا این گوشی از فردا و با قیمت 799 دلار (64 گیگابایتی) و 849 دلار (128 گیگابایتی) پیش فروش خواهد شد. نسخه مشکی سرامیکی این گوشی تنها 64 گیگابتی است و 799 دلار قیمت خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا