سخت افزار

مدیاتک، تراشه 12 نانومتری Helio P22 را معرفی کرد

مدیاتک امروز از تراشه میان رده جدید Helio P22 برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد. این نخستین تراشه مدیاتک است که بر پایه معماری 12 نانومتری TSMC’s FinFET تولید شده است.

این تراشه، دارای هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز است. تراشه P22، از دوربین های دوگانه تا رزولوشن 13 و 8 مگاپیکسلی به همراه فیلم برداری با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می آورد. علاوه بر این، تراشه P22 از رزولوشن 1600 در 720 پیکسل، نسبت ابعاد تصویر 20 به 9، دو سیم کارت با امکان اتصال به شبکه های LTE از طریق هر دو، بلوتوث 5.0، و موارد دیگر ارتباطی پشتیبانی می کند.

مدیاتک گفته هلیو پی 22 از مزایایی تجربه کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی بهره خواهد برد. چیپ پردازشی جدید آن ها از فریم‌ورک های هوش مصنوعی مختلفی مانند Caffe، TF Lite، TensorFlow و Caffe2 پشتیبانی کرده و همچنین برای راحتی توسعه دهندگان یک حالت گزینش خودکار نیز برای انتخاب بهترین منبع هوش مصنوعی در دسترس، در خود گنجانده است. حال اینکه گزینش خودکار منبع هوش مصنوعی دقیقاً به چه معناست، هنوز مشخص نیست.

در هلیو پی 22 قابلیت های هوش مصنوعی ویژه ای برای دوربین در نظر گرفته شده که شامل سنسور تشخیص چهره یا Face ID نیز می شود (معلوم نیست مدیاتک چگونه از عبارت Face ID استفاده کرده در حالی که امتیاز استفاده از این نشان تجاری در اختیار اپل می باشد!). هوش مصنوعی در این چیپ پردازشی به نحوی در نظر گرفته شده که توانایی ساخت آلبوم های عکس هوشمند و همچنین قابلیت ایجاد عمق میدان دید را (چه در حالت تک لنزه و چه در حالت دو لنزه)، ایجاد کند.

چیپ پردازشی هلیو پی 22 در حال حاضر در مرحله تولید می باشد و انتظار می رود تا اواخر ماه ژوئن (اوایل تابستان) در گوشی های هوشمند میان رده به کار گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا