موبایل و تبلتنرم افزار و اینترنت

اپل، iOS 12 را برای آیفون و آیپد رونمایی کرد

دقایقی پیش اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2018، از دوازدهمین نسخه سیستم‌عامل موبایلی خود iOS 12 پرده‌برداری کرد.

به گفته اپل، تمامی دستگاه های مبتنی بر iOS 11 قادر خواهند بود تا دوازدهمین نسخه این سیستم عامل را دریافت نمایند. دستگاه هایی که قادر خواهند بود این آپدیت را دریافت نمایند شامل آیفون 5اس، آیفون SE، آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6اس، آیفون 6اس پلاس، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 و همچنین تمامی مدل‌های آی‌پد ایر و آی‌پد پرو، آی‌پد مینی 2 یا جدیدتر، آی‌پد 2018 خواهد بود. به ادعای اپل، در این نسخه اپلیکیشن‌ها 40 درصد سریع‌تر از گذشته بارگذاری می‌شوند و سرعت ظاهر شدن کیبورد هم با افزایشی 50 درصدی مواجه بوده است. همچنین حالا سوایپ روی صفحه، ورود به دوربین و عکس گرفتن را 70 درصد سریع‌تر از گذشته انجام خواهید داد.

تمرکز اپل بر روی ارتقای تجربه کاربر تنها به بهینه‌سازی‌های نرم افزاری بسنده نشده است و در این مراسم از اپلیکیشن‌ و قابلیت‌های جدید هم رونمایی شد. اپل در این مراسم از اپلیکیشنی با نام  Measure رونمایی کرد. وظیفه‌ اصلی این اپلیکیشن، اندازه‌گیری اجسام با کمک هسته AR بر روی iOS ۱۲ است. با این اپلیکیشن و قابلیت نشان داده شده، شما می‌توانید با دوربین خود اندازه دقیق یک کیف بر روی میز و یا هر جسم دیگری را اندازه گیری کنید. تنها کافیست به سراغ یک گوشه از جسم بروید و با انتخاب، دوربین خود را به سمت دیگر هدایت کنید. در نهایت اپلیکیشن تشخیص داده و به شما اندازه را نشان می‌دهد.

اپل همچنین پلتفرم ARKit 2 را معرفی کرده که ادعا می‌کند نسل دوم از بزرگترین پلتفرم واقعیت افزوده جهان است. در این نسخه تشخیص چهره، رندرکردن طبیعی و تشخیص اشیا سه‌بعدی بهبود یافته است. سرانجام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده تک نفره نخواهند بود و این تجربه اشتراکی خواهد شد. در بخش جستجو یا Spotlight حالا پیشنهادهایی براساس لحظات کلیدی یا افرادی که با آن‌ها در تماس هستید اضافه خواهد شد. به این ترتیب جستجو هوشمندتر شده است. در اپلیکیشن Photos حالا زبانه‌هایی براساس تشخیص تصاویر با هوش مصنوعی وجود دارد.

اما سیری هم در iOS 12 دست خوش تغییراتی بوده است. دستیار هوشمند اپل در این نسخه به قابلیت میان‌بر مجهز شده تا از این طریق با اپلیکیشن‌ها تعامل مستقیمی داشته باشد. به عنوان مثال حالا اپلیکیشن Tile که محصولی برای ردیابی دسته کلید یا گوشی‌های گمشده است، می‌تواند برای سیری یک دستور صوتی با مضمون «من کلیدم را گم کرده‌ام» بسازد تا با گفتن آن به دستیار هوشمند به سرعت وارد اپلیکیشن Tile بشوید. علاوه بر این در بسیاری از اپلیکیشن‌ها دکمه Add to Siri را خواهید دید که می‌توانید کارها و ماکروهایی را برای انجام در آن اپ برنامه‌ریزی کنید تا با یک فرمان به سیری به سرعت اجرا شوند.

از سوی دیگر اپلیکیشن هایی نظیر News، Stocks، Voice Memos، Books نیز بروزرسانی شده اند. این اپلیکیشن‌ها حالا با امکاناتی بیشتر آپدیت شده و می‌توانید از آن‌ها در آی‌پد نیز مثل آیفون استفاده کنید. در بخش Reading Now اپلیکیشن جدید Books می‌توانید ببینید در دستگاه دیگر دقیقاً از کجا خواندن را رها کرده و آن را از سر بگیرید. علاوه بر این CarPlay سرانجام از اپلیکیشن‌های مسیریابی به جز Apple Maps پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در خودرو خود از Google Maps یا ویز هم استفاده کنید. حالت Do Not Disturb حالا تغییر کرده و حالت جدیدی برای کار با گوشی پیش از خواب اضافه شده که صبح می‌توانید آن را غیرفعال کنید. اپلیکیشن اتوماسیون مبتنی بر Workflow دستیار سیری می‌تواند برای هوم‌کیت، موزیک‌پلیر، نقشه اپل و آی مسیج میان‌برهای اختصاصی تولید کند.

در قسمت انیموجی های آیفون 10، تغییراتی اعمال شده است. انیموجی‌های جدید روح، کوالا، ببر و دایناسور تی‌رکس هم اضافه شده‌اند. اما مهم‌تر از همه می‌توانید انیموجی خود را بسازید و آن را شخصی‌سازی کنید شبیه به چیزی که در گلکسی اس 9 دیده بودیم. با این تفاوت که کیفیت انیموجی‌ها بسیار بهتر است و اپل آن‌ها را میموجی (Memoji) می‌نامد.

قابلیت فیس‌تام گروهی برای مکالمه تصویر گروهی به iOS 12 اضافه شده که قادر خواهید بود تا با 32 نفر همزمان مکالمه تصویری انجام دهید. در این مکالمات می‌توانید به جای چهره واقعی خود از میموجی استفاده کنید. در گروه‌های iMessage می‌توانید با یک لمس صفحه مکالمه تصویری برقرار کنید تا هر کس که دوست داشته باشد به آن اضافه شود. فیس‌تایم گروهی در آیفون، آی‌پد و مک کار می‌کند و حتی با اپل واچ هم می‌توانید به شکل صوتی به گروه اضافه شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا