موبایل و تبلت

شیائومی از گوشی Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد

بعد از معرفی گوشی ردمی Mi 8 trio، شیائومی از نسل تازه گوشی های مقرون به صرفه Redmi 6 و Redmi 6A رونمایی کرد.

گوشی Redmi 6 نمایشگر 5.45 اینچی IPS با رزولوشن 1440 در 720 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 18 به 9 دارد. این گوشی اکنون به پردازنده 12 نانومتری هشت هسته ای 2 گیگاهرتزی Helio P22 مدیاتک مجهز گشته و برای تامین انرژی اجزای سخت افزار از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است.

ردمی 6 در نسخه با 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش از طریق میکرو اس دی روانه بازار خواهد شد. دوربین اصلی دوگانه از دو سنسور 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی استفاده شده و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل می باشد. یکی از ویژگی این گوشی قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی است. بطوریکه، گوشی را در دست گرفتید و صفحه روشن می شود و شروع به اسکن می کند، چهره شما را سریعتر و راحت تر شناسایی می کند.

به هر حال، اگر تمایلی به استفاده از تشخیص چهره ندارید، می توانید با سنسور اثر انگشت پشت گوشی کار کنید. صحبت از هوش مصنوعی شد، این قابلیت بخش مهمی از پوسته نرم افزاری MIUI 10 مبتنی بر سیستم عامل اندروید اوریو است که به عملکرد دوربین و گوشی کمک می کند.

نسخه ارزان قیمت این سری یعنی Redmi 6A است که بدنه ای مشابه نسخه استاندارد داشته ولی از سخت افزار پایین تری برخوردار است. این گوشی به پردازنده Helio A22 که مبتنی بر معماری 12 نانومتری ساخته شده، مجهز گشته که دارای چهار هسته پردازشی با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. در کنار تراشه، همچنین 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی همراهی می کند.

دوربین اصلی گوشی 13 مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است. همچنین از پوسته اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی MIUI 10 بهره می برد. سنسور اثر انگشت در این گوشی فراموش شده و به جای آن تنها گزینه تشخیص چهره در دسترس کاربران است.

قیمت گوشی ردمی 6 برای مدل 3/32 گیگابایتی معادل 125 دلار و برای مدل 4/64 گیگابایتی معادل 999 دلار اعلام شده است. همچنین قیمت مدل ردمی 6A نیز 95 دلار اعلام شده است. هر دو گوشی قرار است از 15 ژوئن در چین به فروش برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا