نرم افزار و اینترنت

تماشا کنید: اجرای ویندوز 10 روی موبایل با هواوی کلود

در چند سال اخیر، کاربران در تلاش بودند تا به امکانات ویندوز بر روی گوشی هوشمند دست پیدا کنند. هواوی به تازگی در مراسم CES Asia 2018 از سرویس رایانش ابری رونمایی کرده که امکان اجرای ویندوز 10 را روی گوشی کاربران فراهم می کند.

این سرویس جدید هواوی کلود (Huawei Cloud) نام دارد  و از آنجایی که گوشی‌های هوشمند به‌لحاظ سخت‌افزاری توان اجرای ویندوز 10 را به صورت کامل ندارند، این سیستم‌عامل بر روی سرور در فضای ابری راه‌اندازی می‌شود و کاربران از طریق گوشی به سرورهای هواوی ریموت می‌زنند و بوسیله یک پروتکل خاص که Huawei DeskTop Protocol نامیده می‌شود ویندوز 10 را به صورت کامل بر روی گوشی هوشمند اجرا می‌کنند.

اگر بخاطر داشته باشید، این شرکت سال پیش، داک جدیدی همانند سامسونگ Dex طراحی کرده که اجازه می دهد تا گوشی را به یک مانیتور، صفحه کلید و ماوس متصل کرده و یک تجربه کار با دسکتاپ توسط گوشیتان را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین امکان اجرای نرم افزارها در ویندوز 10 نیز با هواوی کلود برای کاربران گوشی‌های هواوی فراهم شده است. ناگفته نماند هواوی اولین شرکتی نیست که امکان دسترسی به ویندوز 10 را به صورت ابری برای کاربران گوشی‌‌ فراهم کرده است و پیش از این اچ‌پی نیز چنین تجربه‌ای را با گوشی Elite x3 در اختیار کاربران گذاشته بود.

یکی از تفاوت اصلی این سرویس، در مکان سرور آن است. در حالی که HP’s Workspace  در سرورهای شرکت اچ پی است، هواوی کلود هم در سرورهای شرکت هواوی اجرا می شود، که در حال حاضر در چین واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا