سخت افزار

کوالکام از سه تراشه‌ جدید اسنپدراگون برای موبایل‌های میان‌رده رونمایی کرد

کوالکام به تازگی از سه تراشه جدید برای گوشی های میان رده با نام های اسنپدراگون ۴۲۹، ۴۳۹ و ۶۳۲ رونمایی کرده است. به گفته‌ی شرکت کوالکام، ارائه عملکرد بهتر نسبت به برخی از گزینه‌های ‌هم‌سطح در بازار دیوایس‌های هوشمند دلیل اصلی طراحی و عرضه‌ی این پردازشگر‌ها بوده است. انتظار می‌رود پردازشگرهای اسنپدراگون ۴۲۹ و ۴۳۹ عمل‌کردی در حدود ۲۵ درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی خود، یعنی اسنپدراگون ۴۲۵و ۴۳۰ داشته باشند. همچنین استفاده‌ی بهتر از باتری موبایل ویژگی دیگر پردازشگرهای جدید عنوان شده است.

پردازنده اسنپ دراگون ۶۳۲ که از ویژگی هایی مشابه با پردازنده اسنپ دراگون ۶۳۶ برخوردار است، دارای هشت پردازنده مرکزی Kryo ۲۵۰ کوالکوم و پردازنده گرافیکی Adreno ۵۰۶ است. با استفاده از این پردازنده مشاهده تصاویر بر روی گوشی با کیفیت فوق العاده Full HD+ ممکن می شود. پشتیبانی از نصب دوربین با دقت ۲۴ مگاپیکسل بر روی تلفن همراه هم از جمله مزایای این تراشه است. استفاده از این تراشه میزان مصرف باتری را هم کاهش داده و تا ۴۰ درصد موجب بهبود عملکرد پردازنده مرکزی می شود.

پردازنده اسنپ دراگون ۴۳۹ هم دارای هشت پردازنده مرکزی از نوع Cortex A53 و Kryo 250 بوده و تا ۲۵ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده اسنپ دراگون ۴۳۰ دارد. پردازنده گرافیکی آن از نوع Adreno 505 بوده که تا ۲۰ درصد بهتر از اسنپ دراگون ۴۳۰ است. پشتیبانی از نصب دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بر روی گوشی مزیت دیگر این محصول است. اسنپ دراگون ۴۲۹ هم که ارزان ترین پردازنده در این مجموعه محسوب می شود دارای ۴ پردازنده مرکزی Cortex A53 بوده و ۲۵ درصد قدرتمندتر از اسنپ دراگون ۴۲۵ است. بهره مندی از پردازنده گرافیکی Adreno 504 با ۵۰ درصد عملکرد بهتر در مقایسه با اسنپ دراگون ۴۲۵ و پشتیبانی از نصب دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از جمله مزایای این محصول است.

با توجه به سری ساخت محصولات کوالکام، انتظار می‌رود محصولات جدید این دو سری پردازشگر در گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ای که در سال آینده به بازار می‌آیند به‌کار روند. گوشی‌هایی در محدوده‌ی قیمیتی ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار که اصطلاحا به آن‌ها گوشی‌های اقتصادی می‌گویند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا