لپ تاپ

اپل نسل جدید مک‌بوک پرو با پردازنده‌های نسل هشتم اینتل معرفی کرد.

اپل از نسل جدید مک بوک پرو با پردازنده جدید و پیکربندی مختلف و همچنین کیبورد جدید رونمایی کرد. مک بوک پرو جدید حالا دارای نمایشگر TrueTone، قابلیت تاچ بار و پردازنده های نسل هشتم اینتل هستند که مدل 15 اینچی دارای پردازنده 6 هسته ای و مدل 13 اینچی دارای پردازنده چهار هسته ای است. بنا به گفته‌ی اپل، مدل ۱۵ اینچی از ۷۰ درصد افزایش کارایی بهره می‌گیرد و سرعت مدل ۱۳ اینچی نیز دو برابر شده است.

مدل ۱۳ اینچی به تراشه‌های چهار هسته‌ای Core i5 و Core i7 اینتل مجهز شده است که از فرکانس پایه و توربوی به‌ترتیب ۲.۷ و ۴.۵ گیگاهرتز برخوردار هستند. این پردازنده‌ها از گرافیک مجتمع غیرمعمول اینتل آیریس ۶۵۵ به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت eDRAM بهره می‌گیرند. همچنین امکان انتخاب این مدل با ظرفیت ذخیره‌سازی حداکثر تا دو ترابایت وجود دارد.

مدل 15 اینچی این لپ تاپ به پردازنده 6 هسته ای نسل هشتم Core i7 و Core i9 اینتل مجهز بوده و حداکثر 32 گیگابایت رم از نوع DDR4 و چهار ترابایت هارد دیسک با آن همراه شده است. این پردازنده‌های بالارده می‌توانند در فرکانس پایه‌ی ۲.۹ گیگاهرتز و در حالت توربو بوست تا ۴.۸ گیگاهرتز فعالیت کنند و از واحد پردازش گرافیکی AMD Radeon Pro با چهار گیگابایت حافظه‌ بهره می‌گیرند.

باتری هر دو مدل مک بوک پرو هم ارتقاء یافته تا افزایش توان مصرفی پردازنده ها را پوشش دهند. مک بوک پرو های جدید اپل از فناوری True Tone بهره می برند که برای اولین بار در تبلت حرفه ای آیپد پرو به کار گرفته شد. بدین ترتیب حسگر تعبیه شده درون دستگاه با سنجش نور محیط، بهترین دمای رنگ را برای تصاویر ایجاد می کند. فناوری True Tone برای تاچ بار هم به کار گرفته شده است. پیکربندی درگاه‌ها نیز تغییر نکرده است و اکنون مثل قبل شاهد ۴ درگاه تاندربولت، USB-C و یک جک هدفون هستیم.

نسل جدید مک‌بوک پروها نخستین لپ‌تاپ‌هایی هستند که از ویژگی «Hey Siri» پشتیبانی می‌کنند؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد تا دستیار دیجیتال اپل را به‌جای فشردن کلید کمبوی مخصوص با صدا زدن فراخوانی کنند. کیبورد جدید اپل هم بسیار کم صدا تر از قبل شده و پایداری و دقت کلیدها نیز بهبود یافته است.

مدل ۱۵ اینچی با برخورداری از پیشرفته‌ترین مشخصات با قیمت فوق‌العاده بالای ۶۶۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ اما مدل پایه همان برچسب قیمت پیشین ۲۳۹۹ دلاری را حفظ می‌کند. همچنین مدل 13 اینچی این لپ تاپ با امکان انتخاب با ظرفیت ذخیره‌سازی حداکثر تا دو ترابایت با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا