سخت افزار

سونی از حسگر دوربین 48 مگاپیکسلی IMX586 برای موبایل رونمایی کرد

سونی، تأمین‌کننده عمده حسگرهای تصویری روی دوربین گوشی‌های هوشمند است که جدیدترین محصول خود را رونمایی کرد. محصول IMX586 حسگر سیموس برای دوربین است که در کوچک‌ترین سایز ممکن، 0.8 μm طراحی‌شده است و تا 48 مگاپیکسل نیز جواب می‌دهد که معادل پرفورمنس بالا روی دوربین‌های SLR است که با پردازش مستقیم درون سنسور انجام می‌شود.

میزان نوردهی تصویر و پردازش سیگنال‌ها نیز در این سنسور جدید چیزی حدود چهار برابر بهتر از سنسورهای فعلی صورت خواهد گرفت. در کنار تمامی این موارد سونی از فیلتر Quad Bayer نیز در این سنسور کمک گرفته است، این سنسور پیکسل‌های همجوار یکدیگر که به صورت 2 در 2 در کنار هم قرار دارند را با یک رنگ شناسایی می‌کند و در نتیجه عکس‌هایی که توسط این سنسور سونی گرفته می‌شود حساسیت بیشتری نسبت به ثبت رنگ دارند.

 با استفاده از این فناوری هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور یا در شب، سیگنال‌های 4 پیکسل مجاور با هم جمع می‌شوند و حساسیت را تا معادل پیکسل‌هایی با 12 مگاپیکسل افزایش می‌دهند تا به این ترتیب تصاویری روشن‌تر و با نویز کمتر ثبت شود. این حسگر از سپتامبر راهی بازار سازندگان گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات مرتبط خواهد شد، اما هنوز معلوم نیست کدام گوشی زودتر از بقیه به آن مجهز خواهد شد.

مشخصات سنسور IMX586 سونی
رزولوشن مؤثر ۴۸ مگاپیکسل (۶۰۰۰ × ۸۰۰۰ پیکسل)
ابعاد تصویر ۸.۰۰۰ میلی‌متر قطری (۱/۲ اینچی)
ابعاد سلول سنسور ۰.۸ میکرومتر × ۰.۸ میکرومتر
نرخ فریم فول ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم 4K با ۹۰ فریم‌برثانیه، فول اچ‌دی با ۲۴۰ فریم‌برثانیه، اچ‌دی با ۴۸۰ فریم‌برثانیه (با کراپ)
حساسیت (مقدار استاندارد f5.6) تقریبا ۱۳۳LSB
حداقل سطح اشباع سیگنال تقریبا ۴۵۰۰e
آرایه‌ی فیلتر رنگ Quad Bayer
فرمت خروجی تصویر Bayer RAW
تاریخ پیش‌بینی‌شده برای عرضه سپتامبر ۲۰۱۸
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا