فناوری

گلکسی تب اس 4 با پشتیبانی از Dex و قلم S Pen رونمایی کرد

سرانجام، سامسونگ طی مراسمی که بصورت استریم ویدیویی برگزار کرد، از جدیدترین تبلت خود با نام گلکسی تب اس 4 رونمایی کرد. از جمله‌ی ویژگی‌های جدیدی که سامسونگ در نسل جدید تبلت پرچمدار خود از آن‌ها بهره برده باید به نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از حالت دِکس بدون نیاز به داک دکس را باید از دیگر ویژگی‌های این تبلت بدانیم.

گلکسی تب اس 4 دارای صفحه‌نمایشی ۱۰.۵ اینچی از نوع Super AMOLED اما با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. به این ترتیب صفحه‌نمایش نسبت به نسل پیشین کشیده‌تر شده و بیشتر مناسب استفاده افقی خواهد بود. همچنین تماشای فیلم‌ها در گلکسی تب اس 4 بسیار جذاب بوده و با چهار بلندگوی بهینه شده توسط AKG و با پشتیبانی دالبی اتموس تجربه صوتی لذت‌بخشی نیز خواهید داشت.

با باریک‌تر شدن حاشیه‌ها حالا خبری از دکمه هوم یا دکمه‌های خازنی فیزیکی نیست و باید به استفاده از دکمه‌های نرم‌افزاری و همچنین آنلاک کردن تبلت با تشخیص چهره و اسکن چشم عادت کنید. یکی از ویژگی‌های کلیدی گلکسی تب اس 4 قابلیت DeX سامسونگ است. با فعال کردن این ویژگی نرم‌افزاری رابط کاربری مشابه سیستم‌عامل‌های دسکتاپی خواهد شد تا بتوانید با کیبورد و ماوس از آن راحت‌تر استفاده کنید. خوشبختانه حتی اگر کاور کیبورد اختصاصی این تبلت را تهیه نکنید کماکان حالت DeX در دسترس خواهد بود. به گفته سامسونگ در این حالت می‌توانید تا ۲۰ پنجره باز داشته باشید و درست مثل پنجره‌های دسکتاپ آن‌ها را جابجا کرده و تغییر سایز دهید.

گلکسی تب اس ۴ این قابلیت را دارد تا به عنوان نمایشگر دوم مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از آداپتویر USB تایپ C به HDMI می‌توان نمایشگر دیگری را به این تبلت متصل کرد. گلکسی تب اس ۴ از وجود یک قلم S Pen نیز بهره می‌برد، هر چند این قلم از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند. به لحاظ سخت افزاری، گلکسی تب اس 4 به پردازنده 2.35 گیگاهرتزی کوالکام اسنپدراگون 835، حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز شده است. در پشت دستگاه یک دوربین 13 مگاپیکسلی و در جلوی آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار دارد. از سایر مشخصات این دستگاه می توان به اتصالات وای فای و LTE، باتری بزرگ 7300 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و عمر باتری تا 16 ساعت اشاره کرد.

گلکسی تب اس ۴ از وجود اندروید ۸.۱ اوریو در کنار رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس ۹.۵ بهره می‌برد. خریداران گلکسی تب اس ۴ می‌توانند کاور موسوم به Book Cover یا Book Cover Keyboard نیز خریداری کنند که محل مخصوصی برای قرار دادن قلم S Pen دارد. نکته‌ی جالب در مورد گلکسی تب اس ۴ این است که محل مخصوصی برای قراردادن قلم S Pen در آن پیش‌بینی نشده است.  گلکسی تب اس ۴ اواخر ماه جاری میلادی در رنگ‌های مشکی و خاکستری راهی بازار خواهد شد. گلکسی تب اس 4 قرار است با قیمت ۶۵۰ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۷۵۰ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی به‌زودی وارد بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا