سخت افزار

سامسونگ تراشه جدید Exynos i S111 برای اینترنت اشیا معرفی کرد

سامسونگ اخیرا آخرین نسخه از چیپست برند Exynos را به نام Exynos i S111 معرفی کرده است. این چیپست برخلاف محصولات سنتی Exynos، برای پاسخگویی به نیاز‌های اینترنت اشیاء (IOT) کم پهنا (NB) طراحی شده‌ است.

گجت‌های هوشمند همیشه متصل به شبکه اغلب اوقات در فواصل مکانی کوتاه از طریق اینترنت، بلوتوث یا ZigBee در جهت تبادل اینترنت استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها در فواصل کوتاه مکانی بسیار کارآمد هستند اما در برقراری ارتباط در فواصل بلند دچار مشکل می‌شوند و این دقیقاً آنجایی است که ریزپردازنده‌های NB وارد صحنه می‌شوند. تراشه مذکور از طریق فناوری 3GPP، می‌تواند حجم کمی از اطلاعات را در بستری امن، پایدار و سریع منتقل کنند.

سامسونگ اعلام کرده است که i S111 برای اتصالات بی‌سیم و هوشمند طراحی شده است اما همچنین گزینه‌ای نیز برای خروج از حالت هوشمند در هنگام ورود به ساختمان‌ها و مناطق غیر هوشمند، در آن وجود دارد. یکی از مزایای این چیپست مصرف بسیار کم انرژی آن می باشد.

براساس توضیحات سامسونگ، این تراشه می‌تواند در حالت ذخیره نیرو حدود ده سال به کار خود ادامه دهد. یکی دیگر از مزایای بزرگ Exynos i S111، ارسال و تحویل داده به اتصالات دور می‌باشد. بر حسب اعلام سامسونگ، این چیپست قادر به ارسال و تحویل داده  به 10 کیلومتر اطراف خود است.

به لطف حالت بهینه‌سازی مصرف انرژی PSM و حالت استند‌‌بای eDRX، عمر شارژ باتری این پردازنده در حالت آماده به کار به 10 سال هم افزایش پیدا خواهد کرد. درنهایت گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که مودم یکپارچه شده با تراشه اینترنت اشیا Exynos i S111 قادر به دریافت اطلاعات با سرعت 127 کیلوبیت و ارسال اطلاعات با سرعت 158 کیلوبیت بر ثانیه است.

همچنین با امنیت بالا طراحی شده است تا از داده ارسالی در هر دو سمت ارتباط، به خوبی محافظت کند. همچنین این چیپست مورد حمایت سیستم سراسری ناوبری ماهواره (GNSS) بوده، که در صورت نیاز امکان ردیابی آن نیز وجود دارد. سامسونگ همچنین در این مراسم معرفی اعلام کرد که از این پس، سری i چیپست‌های Exynos خود را به عنوان سری مخصوص برای اینترنت اشیاء کم پهنا در نظر خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا