سخت افزار

سامسونگ از حافظه SSD قابل حمل X5 رونمایی کرد

سامسونگ یکی از برترین سازندگان حافظه های ذخیره سازی و تولید کننده عمده تراشه های DRAM، سری جدید SSDهای قابل حمل خود را معرفی کرد. حافظه SSD قابل حمل SSD X5 محصولات بسیار پیشرفته، بر خلاف بسیاری از مدل های موجود، از رابط Thunderbolt 3 استفاده کرده و در زمره ذخیره سازهای NVME قرار می گیرد.

این حافظه با درگاه USB-C از نوع تاندربولت ۳ به رایانه شما متصل خواهد شد و سرعت خواندن و نوشتن در آن به ترتیب برابر با ۲۸۰۰ مگابایت بر ثانیه و ۲۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است. جالب است بدانید این سرعت‌ها نسبت به حافظه‌های SSD مبتنی بر SATA III تا ۵.۲ برابر سریع‌تر و البته نسبت به هارد دیسک‌های رایج حدود ۲۸ برابر سریع‌تر است.

سامسونگ X5 قادر است به راحتی سرعت لازم برای ویرایش ویدئوهای 4K، رندرگیری سه‌بعدی و یا ویرایش تصاویر حجیم RAW را فراهم کند. با این حافظه قادر خواهید بود یک فایل ۲۰ گیگابایتی را تنها در ۱۲ ثانیه جابجا کنید. حافظه Samsung SSD X5 در ظرفیت های 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت به تولید می رسند. این خانواده با سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش سازگار هستند.  این محصول به رمزگذاری AES 256bit مجهز شده اند. افزون بر 3 سال گارانتی، می توان به قیمت های 400 دلار برای مدل 500 گیگابایتی، 700 گیگابایت برای گونه 1 ترابایتی و 1400 دلار برای مدل 2 ترابایتی اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا