موبایل و تبلت

هزینه قطعات داخلی آیفون XS MAX مشخص شد

گزارشی جدید به هزینه تولید آیفون ایکس اس مکس اشاره می کند. تولید نمونه پایه این گوشی هوشمند 443 دلار هزینه برای اپل در پی دارد.

براساس گزارش شرکت Techlnsight، هزینه ترکیب و قطعات آیفون «ایکس اس مکس» با حافظه ۲۵۶ گیگابایت حدود ۴۴۳ دلار است. این درحالی است که هزینه قطعات آیفون ایکس با حافظه ۶۴ گیگابایتی  در سال گذشته ۳۹۵.۴۴ دلار بود. از سوی دیگر آیفون ایکس اس مکس در آمریکا به قیمت ۱۲۴۹ دلار فروخته می شود.

بیشترین هزینه تولید آیفون XS مکس مربوط به نمایشگر OLED آن است. این پنل توسط شرکت سامسونگ به تولید می رسد و برای فروش آن ها هزینه بالایی را از این شرکت دریافت می کند. تحلیل هزینه های Techlnsight نشان می دهد، تنها قطعه گرانقیمت آیفون «ایکس اس مکس» نمایشگر آن با بهای ۸۰.۵۰ دلار است. این درحالی است که قیمت نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون «ایکس» ۷۷.۲۷ دلار است. آیفون ایکس سال گذشته عرضه شد.

دومین قطعه گران قیمت آیفون XS مکس، پردازنده آن با قیمت 72 دلار بوده که در مقایسه با پردازنده 66 دلاری آیفون X افزایشی 10 درصدی را تجربه کرده است.

هزینه قطعات خام مورد نیاز برای تولید آیفون XS مکس به 443 دلار می رسد؛ با این حال اپل برای تولید و عرضه آن پول بیشتری خرج می کند. برای محاسبه سود اپل از فروش هر آیفون XS Max باید هزینه های مربوط به بخش تحقیق و توسعه، نرم افزار، لجستیک و بازاریابی را نیز در نظر گرفت.

آیفون XS مکس به نمایشگر 6.5 اینچی OLED، پردارنده اپل A12 Bionic، رم 4 گیگابایتی، 64/526/512 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی و باتری 3174 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا