موبایل و تبلت

ال‌جی V40 ThinQ با پنج دوربین به طور رسمی رونمایی شد

سرانجام پس از شایعات، ال جی از جدیدترین محصول خود با نام LG V40 ThinQ با دوربین سه گانه پرده برداشت. پرچمدار جدید کره‌ای‌ها مانند تمام گوشی‌های قبلی سری V دارای قدرتمندترین سخت افزار روز با ظاهری زیبا است. با این حال، برجسته‌ترین ویژگی این گوشی دارای بودن 5 دوربین؛ سه دوربین در عقب و دو دوربین در جلو می‌باشد.

از نظر طراحی می‌توان V40 را ترکیبی از دو گوشی G7 ThinQ و V30 دانست. وی 40 از بدنه‌ای شیشه‌ای و جذاب با حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش بهره گرفته و حسگر اثر انگشت آن در پشت گوشی قرار دارد. بریدگی صفحه‌نمایش و سه دوربین در پشت شاید تفاوت اصلی این مدل با V30 سال گذشته باشد. بدنه شیشه و فلزی این گوشی بار دیگر دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و غبار (IP68) و گواهینامه مقاومت نظامی است که در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار آن را مستحکم‌تر نچان میدهد. مشکی و آبی دو گزینه رنگی این گوشی به حساب می‌آیند که قرار است به بازار عرضه شوند.

ال‌جی وی 40 به صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۴ اینچی مجهز شده که دارای وضوح ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بوده و از نوع کم‌حاشیه و با بریدگی بالای صفحه است. خوشبختانه این بریدگی را می‌توانید به شکل نرم‌افزاری مخفی کنید و به لطف پنل P-OLED دستگاه رنگ مشکی عمیق می‌تواند به خوبی آن را پنهان کند. این صفحه‌نمایش از هر دو استاندارد دالبی ویژن و HDR10 برای نمایش گستره وسیع رنگ‌ها پشتیبانی کرده و قابلیت همیشه روشن را نیز در اختیار دارد.

V40 ThinQ به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شده است. این تراشه دارای ۴ هسته ۲.۷ گیگاهرتزی Kryo Gold و چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Kryo Silver در کنار پردازشگر گرافیکی قوی Adreno 630 است. ال‌جی این گوشی را به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز مجهز کرده است. LG V40 با اندروید 8.1 اوریو در درون جعبه عرضه می‌شود. البته به اندروید 9.0 پای آپدیت خواهد شد، اما زمان آن را ما نمیدانیم. ال‌جی رابط کاربری خود را تغییر خاصی نداده است و اگر اخیراً از گوشی‌های این شرکت استفاده کرده باشید، با LG V40 احساس غریبی نخواهید کرد. مانند سابق، رابط کاربری منوی کشویی اندروید را ندارد، کلیدهای ناوبری بر روی نمایشگر است و پنل میانبر Floating Bar هم مانند V30 وجود خواهد داشت.

این گوشی با 5 دوربین عرضه شده است که تجربه عکاسی و فیلمبرداری بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. دوربین اصلی این گوشی که در پشت آن تعبیه شده، دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، گشادگی دیافراگم F/1.5 با حساسیت بیشتر به نور و با اندازه پیکسلی 1.4 میکرون است. همه این‌ها نشان از پیشرفت سخت‌افزاری دوربین و ارائه تصویری با کیفیت بهتر است. سنسور دوم این دوربین 16 مگاپیکسلی و با زاویه دید 107 درجه (مانند LG G7) است، در حالیکه سنسور سوم 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و با زوم 2X می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی هم دارای دو سنسور 8 و 5 (زاویه عریض) مگاپیکسلی است که به طور قطع کیفیت عکس‌های سلفی دست جمعی را بالاتر خواهد برد.

LG V40 می‌تواند با کیفیت 4K و تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. فیلم‌برداری HDR یکی از ویژگی‌های جالب این دوربین است که در نمایشگری که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند فراهم شده است.

ال‌جی کماکان تمرکز خود روی صدا را حفظ کرده است. V40 نه‌تنها دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است بلکه به تراشه ۳۲ بیتی Quad DAC (ترکیب مبدل صوتی و آمپلی‌فایر) مجهز است که هدفون‌های حرفه‌ای را بلندتر و باکیفیت‌تر درایو کند. LG V40 مانند V30 دارای باتری 3300 میلی آمپرساعتی است، البته انتظار میرود که مدل جدید شارژ بیشتری نگه دارد. از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و در دورن جعبه آن شارژش موجود است. LG V40 از شارژ وایرلس سریع هم پشتیبانی می‌کند، البته اگر دستگاه سازگار با آن را داشته باشید.

LG V40 در تاریخ 18 اکتبر (26 مهرماه) به بازار آمریکا عرضه می‌شود و بسته به اپراتور عرضه کننده آن قیمت متفاوتی خواهد داشت. اما واضح است که این گوشی پرچمدار است و قیمت پایینی ندارد. اپراتور ورایزن آن را 980 دلار، تی-موبایل 920 دلار، اسپریت 960 دلار و سلولار 900 دلار به فروش خواهند رساند. البته کسانی که در طرح پیش‌فروش این گوشی را خریداری کنند، یک گیمبال DJI Osmo Mobile 2 و یک کارت حافظه 256 گیگابایتی دریافت خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا