موبایل و تبلت

نوکیا 7.1 با پشتیبانی از HDR10 و اسنپدراگون 636 معرفی شد

شرکت HMD سرانجام از نسل جدید گوشی میان رده نوکیا 7 با نام نوکیا 7.1 (Nokia 7.1) با پردازنده اسنپدراگون 636 معرفی کرد.

نوکیا 7.1 دارای نمایشگر 5.84 اینچی با بریدگی در بالای صفحه و رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل بوده که با پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می شود. نمایشگر این گوشی همچنین از فناوری HDR 10 نیز پشتیبانی کرده و امکان تبدیل آنی محتوای ویدیویی HDR به SDR نیز وجود دارد. در دل این دستگاه، پردازنده کوالکام اسنپدراگون 636 قرار دارد و در دو نسخه با 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

نوکیا برای دوربین سلفی این دستگاه، سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 را در نظر گرفته که در کنار پشتیبانی از هوش مصنوعی، امکان قفل‌گشایی دستگاه از طریق شناسایی چهره را فراهم می‌کند. در قسمت پشتی دستگاه نیز دوربین دوگانه‌ای قرار گرفته که از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8 و سنسور ۵ مگاپیسکلی مونوکروم بهره می‌برد. نکته‌ی مهم درباره‌ی سنسور دوربین پشتی Nokia 7.1، استفاده از فناوری نوری زایس است که در کنار ویژگی‌های نرم‌افزاری جذابی نظیر حالت «Bothie»، قابلیت‌های جذابی را در اختیار عشاق عکاسی قرار می‌دهد.

برای تامین اجزای سخت افزار گوشی از باتری با ظرفیت 3060 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که به لطف درگاه USB-C از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. نوکیا از نسخه‌ی ۸.۱ اندروید موسوم به اوریو استفاده کرده است؛ با این وجود، باتوجه به اینکه نوکیا ۷.۱ جزو برنامه‌ی اندروید وان است، کاربران می‌توانند در ماه نوامبر این گوشی را به‌ نسخه‌ی تازه‌منتشرشده‌ی اندروید ۹ به‌روزرسانی کنند؛ عضویت در برنامه‌ی اندروید وان پشتیبانی نرم‌افزاری ۲ ساله و پشتیبانی امنیتی ۳ ساله را به‌همراه دارد.

نسخه‌ی پایه‌ی این دستگاه با رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی قیمتی ۳۴۹ دلاری در ایالات متحده خواهد داشت؛ این در حالی است که نسخه‌ی یادشده و مدل دیگر با سخت‌افزار قوی‌تر به‌ترتیب ۳۱۹ و ۳۴۹ یورو در اروپا قیمت‌گذاری شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند این دستگاه را در رنگ‌های سرمه‌ای براق و استیل براق تهیه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا