موبایل و تبلت

رونمایی گوگل از پیکسل 3 و پیکسل 3XL با نمایشگر بزرگ و دوربین بهتر

گوگل سرانجام طی مراسمی از دو پرچمدارش با نام پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال به طور رسمی رونمایی کرد. گوشی‌های جدید دقیقا با مشخصات و جزییاتی که از پیش‌تر با آنها آشنا شده بودیم ارائه شده‌اند.

صفحه نمایش

نمایشگر از هر دو از پنل اولد ساخته شده اند. پیکسل 3XL از صفحه‌نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل و تراکم پیکسلی 532 پیکسل در هر اینچ بهره گرفته و پیکسل 3 از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1,080 در 2,160 پیکسل برخوردار بوده و نسبت تصویر 18:9 آن تقریبا 10 درصد تصویر بیشتری نسبت به نسل قبلی در اختیارتان خواهد گذاشت.

هر دو گوشی از قابلیت نمایش تصاویر HDR پشتیبانی میکنند و این موضوع آنها را به دستگاه‌های شاخص یوتیوب اضافه میکند. با استفاده از قابلیت تقویت رنگ میتوانید تا 10 درصد تصاویر پر رنگ تری تماشا کنید. نمایشگر و قاب پشتی پیکسل 3 با شیشه های Gorilla Glass 5 محافظت می شوند.

نمایشگر این دو گوشی در مقایسه با مدل قبلی، به‌ترتیب ۰.۳ و ۰.۵ اینچ بزرگ‌تر شده است. روی هم رفته، طراحی کلی این دو گوشی تفاوت زیادی با نسل قبلی آن‌ها ندارد. برای خرید مدل پایه پیکسل ۳ باید ۷۹۹ دلار و برای خرید مدل پایه پیکسل ۳ ایکس‌ال باید ۸۹۹ دلار بپردازید.

باتری

پیکسل 3 اکس ال امسال باتری 3430 میلی آمپر ساعتی دارد که اندکی از نسخه سال گذشته کمتر است. پیکسل 3 نیز باتری 2915 میلی آمپر ساعتی دارد اما این گوشی نسبت به نسخه سال گذشته افزایش حجم داشته است. قابلیت شارژ بی سیم در این گوشی‌ها با استفاده از شارژر جدید پیکسل استند قادر است با سرعت شارژرهای باسیمی که در نسل گذشته بود باتری گوشی‌های جدید را شارژ کند.

همچنین هنگام استفاده از این وسیله میتوانید از گوشی خود به عنوان گوگل هوم یا قاب عکس دیجیتال یا حتی ساعت رومیزی استفاده کنید. شارژر سیمی داخل جعبه این گوشی‌ها نیز فادر است با قدرت 18 وات آنها را شارژ کند و گوگل ادعا میکند که این گوشی‌ها 7 ساعت زمان استفاده با هر 15 دقیقه شارژ خواهند داشت.

دوربین

اگر خاطرتان باشد گوشی هوشمند پیکسل 2 در زمان عرضه عنوان بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد و حالا گوگل در پیکسل 3 با بهره‌مندی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید که عملکرد دوربین را در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد، قصد دارد دوباره همان خاطره را تکرار کند و حتی این بار توانایی دوربین پرچمدار خود را با آخرین پرچمدار بزرگترین رقیب خود یعنی شرکت اپل با نمایش یک تصویر ثبت شده توسط دوربین هر دو گوشی به مقایسه گذاشت.

گوگل همچنان به بهره‌گیری از دوربین تک‌لنزی ۱۲.۲ مگاپیکسلی اصلی پایبند مانده و در پنل پشتی این دو گوشی تنها یک دوربین تعبیه شده است. اما در جلوی گوشی، گوگل تصمیم گرفته از دوربین دوگانه استفاده کند. هر دو دوربین سنسورهای 8 مگاپیکسلی خواهند داشت اما لنزهای متفاوتی با گستره دید 97 درجه‌ای با دیافراگم f/2.2 و 75 درجه‌ای با دیافراگم f/1.8 با فوکوس خودکار و تشخیص فاز برای آنها در نظر گرفته شده. قابلیت لرزشگر ویدئوی جدید در این دوربین‌ها وجود ندارد اما همچنان لرزشگیر دیجیتالی در دسترس می‌باشد.

یکی از این قابلیت‌ها، Top Shot نام دارد که در هنگام عکاسی، عکس‌های متعددی را ثبت می‌کند تا بهترین عکس موردنظر انتخاب شود. یک قابلیت جذاب دیگر، Super Res Zoom است که با ترکیب فریم‌های مختلف و هوش مصنوعی، بدون استفاده از زوم اپتیکال می‌تواند زوم‌های باکیفیتی را ارائه کند.

سخت افزار

پیکسل 3 و برادر بزرگترش هر دو از چیپ‌های اسنپدراگون 845 استفاده میکنند اما فرکانس پردازشی آنها تا 2.5 گیگاهرتز در هسته‌های قوی‌تر و تا 1.6 گیگاهرتز در هسته‌های ضعیف‌تر تقویت شده است. سخت افزار ناامید کننده گوشی‌های جدید گوگل همچنان به 4 گیگابایت حافظه رم محدود است اما در عین حال باتوجه به اندروید خام این گوشی‌ها و عدم وجود رابط کاربری مجزا چندان جای کمبودی در این قسمت احساس نمی‌شود.

جای کمبود واقعی عدم وجود امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی دستگاه‌ها با استفاده تز کارت حافظه می‌باشد، آنهم در حالی که تنها نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی از این گوشی‌ها ارائه خواهد شد. گوشی‌های امسال هر دو گواهینامه IP68 دارند و نسبت به نسل قبلی در این زمینه پیشرفت خوبی به دست آورده‌اند.

اندروید 9 پای در کنار دستیار مجازی گوگل

آخرین پرچمداران گوگل از اندروید 9 پای و قابلیت‌های سلامتی گوگل در هنگام عرضه بهره خواهند برد و به عنوان بخشی از ویژگی‌های اندروید 9 پای دیگر خبری از سه دکمه رایج (اخیر، هوم و برگشت) در پائین صفحۀ‌نمایش نخواهد بود و گوگل از جسچرهای معرفی شده در اندروید 9 پای در این گوشی‌ها بهره برده است.

گوگل لنز و دستیار مجازی گوگل به عنوان هسته اصلی تجربه نرم‌افزاری این گوشی‌های هوشمند نقش خواهند داشت و پیکسل‌های جدید گوگل امسال قابلیت جدیدی را معرفی کرده و با خود به همراه آورده‌اند که به دستیار مجازی گوگل این امکان را می‌دهد که تماس‌های ناخواسته کمتری را دریافت کنید و مدیریت بهتری در هنگام تماس‌های دریافتی مانند یادآوری و ..  داشته باشید.

هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال از تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) در ایالات متحده و 2 نوامبر (11 آبان) در اروپا با قیمت 860 یورو برای پیکسل 3 با حافظه 64 گیگابایتی و 960 یورو برای نسخه 128 گیگابایتی، به همراه 960 یورو برای پیکسل 3 اکس ال 64 گیگابایتی و 1060 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی وارد بازار خواهند شد. خریداران این گوشی‌ها میتوانند نسخه مورد نظر خود را از میان سه رنگ Just Black، Clearly White و Not Pink انتخاب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا