موبایل و تبلت

گلکسی A9 2018 سامسونگ با دوربین اصلی چهارگانه رونمایی شد

سرانجام پس از درز شایعات، سامسونگ به طور رسمی از گوشی هوشمند گلکسی A9 2018 رونمایی کرد. این نخستین گوشی هوشمند در جهان است که از دوربین اصلی چهارگانه بهره می برد.

طراحی

بدون شک می توان گلکسی A9 را یک گوشی بالا رده دانست. این گوشی، از بدنه‌‌ای با ترکیب شیشه و فلز بهره می‌برد. هر دو پنل جلو و پشت گلکسی ای ۹ از نوع سه‌بعدی است تا علاوه‌بر آنکه در لبه‌ها به‌خوبی با فریم فلزی پیوند داشته باشد، در دست گرفتن گوشی به‌لطف لبه‌های انحنادار آن، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای کاربر به‌ارمغان آورد. محصول جدید سامسونگ به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل مجهز شده و دارای نسبت ابعاد تصویر 18 به 9 است. حسگر اثر انگشت به قاب پشتی کنار دوربین اصلی جای گرفته است. خبر خوشحال کننده این است که گلکسی A9 از USB Type C برخوردار بوده، ولی خبری از اسپیکرهای استریو نیست.

سخت افزار و دوربین

پردازنده تعبیه شده در A9، اسنپدراگون 660 کوالکام بوده که دارای هشت هسته ای پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز می باشد. همچنین این گوشی با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه (تا ۵۱۲ گیگابایت) عرضه می شود. سامسونگ یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی هم در دستگاه تعبیه کرده که البته با توجه به تمرکز مضاعف گلکسی A9 روی قابلیت های تصویربرداری، باید دید چه عملکردی در شرایط واقعی از خود به جای می گذارد.

دوربین

دوربین اصلی Galaxy A9 از چهار سنسور مختلف برای کاربری‌های گوناگون استفاده می‌کند؛ سنسور اصلی رزولوشنی معادل ۲۴ مگاپیکسل داشته و در پسِ لنزی با دیافراگم F1.7 و قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد، سنسور دوم ۱۰ مگاپیکسلی است و آن را لنزی با دیافراگم F2.4، فوکوس خودکار و قابلیت زوم اپتیکال دو برابری همراهی می‌کند. سنسور سوم با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی در پسِ لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه و دیافراگم F2.4 قرار دارد، در نهایت سنسور چهارم که برای تشخیص عمق به‌کار می‌رود، ۵ مگاپیکسلی بوده و همراه لنزی با F2.2 است.

هرکدام از چهار دوربین موجود در پنل پشتی گلکسی ای 9 وظیفه‌ی متفاوتی را برعهده دارند، سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به‌مدد لنز خود، امکان زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، سنسور ۸ مگاپیکسلی با سنسور عریض ۱۲۰ درجه‌ای خود، قابلیت ثبت تصاویری بدون محدودیت و عریض را دارد. سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق را در تصاویر تشخیص می‌دهد و به کاربر امکان تصاویر پرتره با افکت بوکه را می‌دهد و در نهایت سنسور ۲۴ مگاپیکسلی نیز می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده را ثبت کند.

دوربین گلکسی ای ۹ از قابلیت تشخیص صحنه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد و از این رو می‌تواند با تشخیص سوژه، به‌صورت خودکار، تنظیمات دوربین را متناسب با صحنه تغییر دهد. در پنل جلوی گلکسی A9، دوربینی با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی به‌‌کار برده‌اند، این سنسور در پسِ لنزی با دیافراگم F2.0 قرار دارد.

نرم افزار

این گوشی با سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو وارد بازار می شود و خبری از عرضه با اندروید ۹.۰ پای نیست. اما می توانید از رابط کاربری جدید Experience UI سامسونگ استفاده کنید. به این معنی که قابلیت های Samsung Themes, Secure Folder, a Device Maintenance suite, Always On Display و موارد دیگر را تجربه کنید.

این موبایل در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه می شود. قیمت این موبایل در کشور های اروپایی 599 یورو و در بریتانیا 549 پوند و سایر کشورها 700 دلار خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا