نرم افزار و اینترنت

نسخه 70 مرورگر گوگل‌کروم با ویژگی‌های جدید منتشر شد

گوگل، نسخه 70 مرورگر کروم را با امکان، غیرفعال کردن ورود خودکار به‌ وب‌سایت‌ها را در کنار پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرد.

در این نسخه کاربران می‌توانند جلوی ورود خودکار کروم به اکانت گوگل خود را بگیرند. از این طریق مرورگر می‌تواند به حساب‌ شما دسترسی داشته باشد و تاریخچه، بوکمارک‌ها و پسوردهای شما در دستگاه‌های مختلف را در سرور خود ذخیره کند. این قابلیت باعث شد تا انتقادات فراوانی متوجه گوگل شود.

در نسخه جدید، اگر وارد تنظیمات کروم شوید، با گزینه «Allow Chrome sign-in» مواجه می‌شوید. می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید و دیگر نگران نقض حریم شخصی خود نباشید. با غیرفعال کردن این گزینه گوگل دیگر به صورت خودکار وارد دستگاه واکانت شما نمی‌شود. البته همچنان این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال است و باید آن را خاموش کنید. گوگل با اینکار اطلاعات را تا زمان غیرفعال کردن جمع‌آوری خواهد کرد.

علاوه بر این ویژگی، رابط کاربری بخش تنظیمات نیز تغییراتی را به خود دیده است تا از این طریق افراد ذهنیت دقیق‌تری از داده‌های همگام‌سازی‌شده‌ خود داشته باشند؛ همچنین از این پس با پاک‌کردن کوکی‌های مرورگر، کوکی‌های سرویس‌های گوگل نیز در کنار دیگر موارد پاک خواهد شد.

در کنار تغییرات فوق، گوگل ویژگی‌های جدیدی را نیز به نسخه‌ ۷۰ مرورگر کروم اضافه کرده‌اند که می توان به پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو در سیستم‌عامل ویندوز اشاره کرد. با این قابلیت، شرکت‌های نرم‌افزاری می‌توانند برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود را بدون توسعه‌ی اپلیکیشن بومی، بر بستر وب در اختیار کاربران ویندوزی نیز قرار دهند.

با استفاده از این وب اپلیکیشن‌ها، شما درست به‌مانند یک برنامه‌ی بومی ویندوز می‌توانید از پنجره‌ی تمام‌صفحه بهره ببرید و حتی برنامه‌ی موردنظر را به منوی استارت یا صفحه‌ی دسکتاپ اضافه کنید. همچنین امکان اجرای کدک AV1 نیز به هفتادمین نسخه گوگل کروم اضافه شده است که کاربران را در اجرای بهتر ویدیوها یاری می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا