موبایل و تبلت

کالبدشکافی گوشی گوگل پیکسل 3 ایکس‌ال توسط iFixit

چندی پیش خانواده پیکسل 3 توسط گوگل عرضه شد و طبق معمول مهندسان iFixit به سراغ کالبد شکافی گوشی پیکسل 3 ایکس ال پرداخته اند.

یکی از جالب‌ترین نتایجی که این کالبدشکافی به همراه داشت، این بود که مشخص شد گوگل در گوشی امسال خود از صفحه نمایش‌های سامسونگ (با هم کنترلر لمسی که در گلکسی S9+ تعبیه شده) استفاده کرده است. اگر به خاطر داشته باشید نمایشگر OLED سری پیکسل 2 که با مشکلات متعددی روبه‌رو بود را ال‌جی توسعه داد. همه پیچ‌های این گوشی استاندارد  Torx T3 هستند و چسب‌های که برای مهار باتری گوشی استفاده شده‌اند آزاددهنده نیستند. آنچه که خوب نیست حلقه‌های O-rings و چسب‌هایی است که برای ضدآب بودن گوشی استفاده شده‌اند و تعمیر گوشی را پیچیده کرده‌اند

امسال نیز شاهد استفاده از یک تراشه پردازش تصویر Visual Core در پیکسل 3 هستیم. همچنین شرکت سازنده از یک چیپست اختصاصی تحت عنوان Titan M به منظور محافظت از اطلاعات کاربران و رمزگذاری فایل‌های ذخیره شده استفاده کرده است. نکته قابل توجه دیگر به کار گیری از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 سونی در قاب پشتی این محصول هستیم.

چسب محکمی سیم‌پیچ NFC را به باتری چسبانده است و بلندگوی گوشی به قسمت پایین شاسی چسب‌کاری شده است. برای دسترسی به هر قسمتی از برد کوچک (که شامل USB-C، سینی سیم‌کارت و چند آنتن می‌شود) اتصالات بلندگو باید شکسته شود. از طرف دیگر مادربورد نیز دارای اتصالات حرارتی زیادی در زیر است تا بتواند به انتقال حرارت از چیپ‌ها به قاب فلزی کمک کند.

به دلیل استفاده از پنل شیشه‌ای در قاب پشتی و خطر آسیب دیدن قطعات داخلی و پنل در هنگام باز شدن دستگاه، کارشناسان آی فیکس ایت امتیاز تعمیر پذیری 4 از 10 را به پرچم‌دار جدید گوگل داده‌اند؛ از این رو بهتر است تمام توان خود را به منظور محافظت از این محصول به کار گیرید چراکه هزینه تعمیر آن فوق‌العاده بالا است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا