موبایل و تبلت

لنوو S5 پرو و لنوو K5 پرو به طور رسمی معرفی شدند

لنوو امروز از دو گوشی هوشمند میان رده با نام های Lenovo S5 Pro و Lenovo K5 Pro رونمایی کرد. از مشخصات می توان به دوربین دوگانه، اسپیکرهای استریو و باتری بزرگ اشاره نمود.

مشخصات لنوو S5 پرو

اولین گوشی معرفی شده K5 پرو نام دارد. این گوشی دارای بدنه فلزی بوده و قطر آن تنها به 0.7 میلیمتر می رسد. نمایشگر 6.2 اینچی گوشی از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن تصویر آن معادل ۲۲۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. در بریدگی بالای صفحه دو دوربین 20 و 8 مگاپیکسلی ساخت سونی و حسگر IR با قابلیت تشخیص سه بعدی چهره قرار دارد. دوربین‌های جلو می‌توانند تصاویر بسیار خوب سلفی یا پرتره را ثبت کنند.

در پشت گوشی ماژول دوربین دوگانه استفاده شده است. سنسور اصلی 12 مگاپیکسل با تعداد پیکسل 1.25 میکرون و گشودگی دیافرگام f/1.8 بوده و سنسور تله فوتو هم 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.6 است. دوربین اصلی گوشی می تواند فیلم برداری 4K با نرح 30 فریم در ثانیه ضبط کند. اگر شما به استفاده از اسکن تشخیص چهره علاقه ندارید، می توانید از اسکنر اثر انگشت برای تامین امنیت استفاده کنید. وظیفه پردازش دستگاه بر عهده تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام است که 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند.

این تلفن هوشمند همچنین از اسپیکر‌های استریو در زیر قاب خود استفاده می‌کند. سیستم عامل مورد استفاده در این تلفن ZUI 5.0 خواهد بود که مبتنی بر اندروید اوریو ۸.۱ است. همچنین لنوو برای پشتیبانی بهتر این تلفن همراه از اجرای بازی‌ها، حالت بازی هم به آن اضافه کرده است. ویژگی‌های دیگر این تلفن همراه، پشتیبانی از دو سیم کارت، امکان استفاده از حافظه‌ی میکرو، بهره‌مندی از اینترنت سلولی نسل چهارم VoLTE و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است.

این گوشی قرار است با قیمت 190 دلار برای مدل 6/64 گیگابایتی از تاریخ 23 اکتبر روانه بازار شود.

مشخصات لنوو K5 پرو

مدل بعدی معرفی شده لنوو K5 پرو نام دارد. لنوو K5 پرو یک مدل ارزان قیمت نسبت به S5 پرو می باشد. از مشخصات این گوشی می توان به نمایشگر بدون ناچ 6 اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده اسنپدراگون 636 کوالکام به همراه 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

پنل جلویی این گوشی از لنز ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 همراه با لنز ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. پنل پشتی این گوشی هم از دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. ویژگی‌های عکس برداری متنوعی در این تلفن تعبیه شده که از این بین می‌توان به افکت‌های متنوع بلور کردن، حالت اسکن، HDR و حالت حرفه‌ای آن اشاره کرد.

انرژی گوشی از باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت تامین و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی هم استفاده می‌کند. سیستم عامل مورد استفاده در این گوشی ZUI 5.0‌ است که مبتنی بر اندروید اوریو ۸.۱ خواهد بود. این تلفن همراه از حالت بازی هم پشتیبانی خواهد کرد. حسگر اثر انگشت در پنل پشتی قرار گرفته و از لحاظ ویژگی‌های دیگر شبیه به S5 پرو خواهد بود.

این گوشی نیز از 25 اکتبر در دسترس مشتریان قرار می گیرد. قیمت اعلام شده برای مدل 6/64 گیگابایتی 145 دلار و برای مدل 6/128 گیگابایتی 190 دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا