فناوری

سامسونگ تبلت هیبریدی گلکسی بوک 2 را رونمایی کرد

سامسونگ از تبلت هیبریدی جدید خود با نام گلکسی بوک ۲ برای رقابت با سرفیس پرو 6 رونمایی کرد. این تبلت که 1000 دلار قیمت دارد، مبتنی بر ویندوز 10 اس بوده و از تراشه اسنپدراگون 850 بهره می برد.

سامسونگ می گوید که این تبلت از شبکه Gigabit LTE پشتیبانی کرده و باتری بکار رفته در تبلت با هر بار شارژ، امکان استفاده از آن را تا ۲۰ ساعت برای کاربر فراهم می کند. بعلاوه، پشتیبانی از شارژر‌های سریع دیگر ویژگی‌ای است که فاصله‌ی بین شارژ و استفاده از گلکسی بوک ۲ را به‌طرز قابل‌ملاحظه‌ای کوتاه می‌کند.

در زمینه‌ی صوت نیز سامسونگ از دو بلندگوی استریو بهره برده که توسط شرکت AKG Acoustic بهینه‌سازی شده‌اند. این بلندگوها از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. نمایشگر 12 اینچی OLED تبلت دارای رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل و به ازای هر اینچ 216 پیکسل دارد. این نمایشگر همچنین از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی می کند. در کنار این قلم، سامسونگ صفحه‌کلید جداشونده‌‌ای را نیز درون جعبه‌ی دستگاه قرار داده که از طریق قسمت مغناطیسی پایین دستگاه، به گلکسی بوک ۲ متصل می‌شود.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، گلکسی بوک 2 مبتنی بر ویندوز 10 اس مایکروسافت بوده که نسبت به نسخه‌ی اصلی ویندوز، از ویژگی‌های کمتری برخوردار است و کاربران تنها قادر به نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌ نرم‌افزاری مایکروسافت هستند. هرچند که کاربران می توانند به نسخه ویندوز 10 خانگی ارتقا دهند. یک حسگر اثر انگشت نیز سمت راست بدنه برای قابلیت ویندوز Hello نیز وجود دارد.

قدرت پردازشی این دستگاه به جای بکارگیری از تراشه های اینتل، از تراشه کوالکام اسنپدراگون 850 (4 هسته با فرکانس 2.96 گیگاهرتز + 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز) تامین می شود. همچنین در کنار این تراشه، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند.

به لحاظ ارتباطی، سامسونگ از دو درگاه USB Type-C در کنار اسلات کارت microSD و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده کرده است؛ شتاب‌سنج، سنسور اثر انگشت، سنسور ژیروسکوپ و حسگر نور محیط از دیگر قابلیت‌های موجود در این تبلت است. سامسونگ همچنین دو دوربین برای قاب جلو و پشت گلکسی بوک 2 بکارگیری کرده است که دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و دوربین سلفی هم 5 مگاپیکسل می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا