فناوری

کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 675 رونمایی کرد

کوالکام از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 675 مبتنی بر معماری Kryo 460 با توانایی پشتیبانی از دوربین سه‌گانه رونمایی کرد.

بزرگ‌ترین ویژگی توسعه‌یافته مربوط به هسته‌های کریو 460 پردازنده است. دو مورد از این هسته‌ها بر پایه Cortex-A76 برای افزایش عملکرد است و سرعت فرکانس آن می‌تواند تا 2 گیگاهرتز بالا رود در حالی که شش مورد دیگر برای بهره‌وری بوده و بر پایه Cortex-A55 هستند. البته ISP و پردازنده گرافیکی آن همان مواردی است که در اسنپ‌دراگون 670 به کار رفته‌اند و شامل اسپکترا 250 و ادرنو 612 است.

اسنپدراگون 675 با برخورداری از مودم Snapdragon X12 و شتاب دهنده 3 برابر میتواند به حداکثر سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. علاوه بر این، این چیپست سازگار با بلوتوث 5 است. کوالکام پشتیبانی از فناوری شارژ سریع QuickCharge 4+ را نیز به این تراشه اضافه کرده تا نیمی از ظرفیت باتری ظرف 15 دقیقه شارژ شود. سازگاری با فناوری های صوتی aptX و Aqstic از دیگر قابلیت های اسنپدراگون 675 کوالکام است.

این تراشه جدید با تعدادی بهینه‌سازی گیمینگ برای انجین‌هایی مانند یونیتی، آنریل، مسایا و نیواکس همراه شده است. همچنین از تعدادی از ابزارات و APIهای پرطرفدار شامل ولکان، OpenGL 3.2، OpenCL و اسنپ‌دراگون پروفایلر پشتیبانی می‌کند. این چیپست از دوربین های سه گانه اصلی و ثانویه تا سقف 16 مگاپیکسل پشتیبانی میکند که می توانند شامل لنزهای تله فوتو تا زوم اپتیکال حداکثر 5 برابری، زاویه عریض و تصاویر فوق عریض باشد.

همچنین لطف ISP قدرتمند، گوشی های مجهز به این چیپست می توانند از قابلیت های مختلفی در بخش دوربین همچون افکت بوکه و برای حالت عکاسی پرتره، سیستم تشخیص چهره سه بعدی و تصاویر سلفی بسیار باکیفیت برخوردار شوند. فیلمبرداری در کیفیت HD با نرخ 480 فریم بر ثانیه نیز با اسنپدراگون 675 ممکن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا