سخت افزارکامپیوتر

اپل مک مینی 2018 با پشتیبانی از 16 گیگابایت رم معرفی شد

اپل ساعاتی پیش در جریان مراسم، از نسل جدید Mac Mini با پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و عملکرد بهبودیافته نسبت به نسل قبل، رونمایی کرد.

مدل جدید Mac Mini، دارای رنگ خاکستری فضایی است و در چند مدل مختلف با پردازنده‌ی نسل هشتمی شش هسته‌ای و چهار هسته‌ای عرضه خواهد شد.  پردازنده‌‌ی شش هسته‌ای جدید این دستگاه، عملکرد آن را نسبت به نسل قبل، تا پنج برابر بهبود داده است.

جدیدترین مدل مک مینی، تا 64 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کرده و هر نسخه، دارای یک حافظه فلش به منظور ذخیره‌سازی داده تا سقف ظرفیت 2 ترابایت است. این حافظه در مقایسه با فضای ذخیره‌سازی اختصاص داده شده به مدل قبلی، تغییری بسیار بزرگی به شمار می‌رود. اپل برای ارتقای قابلیت‌های امنیتی مک مینی جدید از یک چیپ T2 در آن استفاده کرده است.

از نظر درگاه‌ها هم این محصول تکمیل است. یک کابل اترنت، 4 درگاه تاندربولت 3، یک درگاه HDMI و دو درگاه USB-A این محصول را تکمیل می‌کنند. خبر خوش این است که همانند مک‌بوک ایر جدید، شاهد یک جک هدفون هم هستیم. بدنه محصول رنگی خاکستری دارد و از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی تولید شده است.

نسخه پایه محصول که دارای رم 8 گیگابایتی، پردازنده چهار هسته‌ای Core i3 با قدرت پردازش 3.6 گیگاهرتز و 128 گیگابایت حافظه SSD با قیمت 799 دلار عرضه خواهد شد. می‌توانید مک مینی 2018 خود را ارتقا دهید و نسخه بالاتری را خریداری کنید.

همانطور که گفتیم رم قابل ارتقا است و می‌توانید پردازنده Core i5 یا Core i7 قوی‌تری را خریداری کنید. همچنین حافظه دستگاه هم تا 2 ترابایت SSD قابل ارتقا است. این محصول از روز چهارشنبه 16 آبان ماه وارد بازار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا