موبایل و تبلت

وان‌پلاس 6T با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر رونمایی شد

پس از گمانه زنی ها، سرانجام شرکت وان پلاس طی رویدادی در شهر نیویورک از جدیدترین پرچمدارش با نام OnePlus 6T به طور رسمی پرده برداشت. این شرکت برای فروش بهتر در کشور آمریکا نیز با اپراتور T-Mobile برای فروش این گوشی همکاری کرده که این یعنی فروش این گوشی باید بهتر از هر گوشی دیگری باشد که وان پلاس تاکنون عرضه کرده است.

وان پلاس قرار است این گوشی را در سه نسخه عرضه کند که مدل 6/128 گیگابایتی با قیمت 549 دلار و مدل 8/128 گیگابایتی و 8/256 گیگابایتی هم به ترتیب با برچسب قیمتی 579 دلار و 629 دلار می باشد.

وان‌پلاس 6T از نمایشگر 6.41 اینچی امولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل و تراکم 402 پیکسل‌براینچ بهره گرفته و نسبت ابعاد تصویر 19.5 به 9 دارد. یکی از نقاط قوت این مدل نسبت به نسل های قبلی، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است.  به گفته وان‌پلاس این حسگر سریع‌ترین در نوع خود بوده و در ۰.۳۴ ثانیه گوشی را آنلاک می‌کند. همچنین وان پلاس اعلام کرد که این سنسور اثر انگشت، به اندازه سنسور اثر انگشت وان پلاس ۶ دقت بالایی دارد که خبر بسیار خوبی است.

نسبت به نسل قبلی، وان پلاس ۶T نه تنها بریدگی کوچکتری در بالای نمایشگر داشته، بلکه حاشیه پایینی این نمایشگر نیز نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده که به زیبایی این دستگاه افزوده است. در زیر این نمایشگر نیز یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری قرار گرفته که نسبت به وان پلاس ۶، شاهد بهبود در این بخش هستیم.

دوربین وان‌پلاس 6T‌ به‌لحاظ سخت‌افزاری تفاوتی با برادر بزرگ‌تر خود ندارد؛ دوربین اصلی از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی IMX 519 و IMX 376K سونی با لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی (OIS+EIS) بهره می‌برد که هر دو در پسِ لنزهایی با دیافراگم f/1.7 قرار دارند؛ اما چینی‌ها با اقرار به ضعف وان‌پلاس ۶ در زمینه‌ی ثبت تصاویر در تاریکی، قابلیتی نرم‌افزاری موسوم به Nightscape را معرفی کردند که قرار است با بهره‌گیری از اطلاعات فریم‌های مختلف، جزئیات تصاویر را ارتقاء دهد و از نویز آن‌ها و شدت پدیده‌ی موشن‌بلر بکاهد. Nightscape ظرف مدت ۲ ثانیه عکس را در تاریکی ثبت می‌کند، این قابلیت علاوه‌‌بر پرچم‌دار جدید، ظرف یک هفته به نرم‌‌افزار دوربین وان‌پلاس ۶ نیز اضافه خواهد شد.

ویژگی جدید دیگر در بخش دوربین، Studio Lighting نام دارد. استودیو لایتینگ یا همان نورپردازی استودیویی را اولین بار با گوشی‌های آیفون X و آیفون ۸ پلاس دیده بودیم که حالا به وان پلاس ۶T هم راه پیدا کرده است. با این ویژگی، می‌توانید در عکاسی پرتره، نورپردازی‌های مختلف را به صورت نرم‌افزاری اعمال کنید تا تصاویر بهتری ثبت شوند. این ویژگی به کمک یک عکاس بزرگ به نام Kevin Abosch توسعه داده شده که در عکاسی پرتره، تخصص دارد.

وان‌پلاس همچنین با قابلیت Smart Boost عملکرد گیمینگ را بهبود داده است. با این قابلیت بخشی از حافظه ۸ گیگابایتی رم به عنوان حافظه داخلی برای بازی عمل می‌کند. نتیجه تا ۲۰ درصد سرعت بالاتر در بارگذاری بازی‌ها و همچنین پایداری نرخ فریم است. وان‌پلاس می‌گوید وان پلاس 6T‌ برای بازی از برخی رقبای گران‌تر مثل گلکسی نوت 9 نیز بهتر است.

وان‌پلاس 6T با اندروید 9 پای عرضه خواهد شد. طبق انتظار رابط کاربری OxygenOS روی این نسخه از اندروید قرار گرفته که شباهت فراوانی به اندروید خام داشته و تنها چند قابلیت بیشتر را به همراه دارد. وان‌پلاس می‌گوید برخلاف برخی شرکت‌ها که روی قابلیت‌های بیشتر و بیشتر تمرکز می‌کنند، تمرکز وان‌پلاس روی تجربه کاربری روان و سریع است. این گوشی در دو رنگ مشکی براق و مشکی مات عرضه می‌شود و احتمالا در یکی دو ماه آینده، رنگ‌های بیشتری از این گوشی عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا