سخت افزار

رونمایی سامسونگ از دو سنسور Bright GM1 و Bright GD1 ایزوسل

سامسونگ از دو سنسور جدید دوربین موبایل با رزولوشن بالا و اندازه پیکسل های 0.8 میکرونی برای گوشی هوشمند رونمایی کرد.

این دو سنسور جدید Bright GM1 و Bright GD1 نام داشته که سنسور اول دارای رزولوشن 48 مگاپیکسلی و دومی رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد. با توجه به اندازه کوچک فیزیکی و تعداد پیکسل های بزرگ همراه با فناوری ISOCELL پلاس، می توانند برای نصب روی دوربین دوگانه، سه گانه و حتی چهارگانه گزینه های خوبی باشند.

سامسونگ وعده داده که به لطف فناوری ایزوسل پلاس، با وجود اندازه کوچکِ پیکسل ها کارایی، بالا خواهد بود. علاوه بر این در صورتی که رزولوشن های پایین تر 12 و 8 مگاپیکسلی برای دستگاه های مجهز به GM1 و GD1 انتخاب شود حساسیت در نور کم تا حد حسگرهایی با پیکسل های 4 برابر بزرگتر افزایش می یابد.

حسگر GD1 سامسونگ به قابلیت ثبت تصاویر HDR بلادرنگ مجهز است و می تواند تصاویری با رنگ های غنی تر را حتی در محیط های با نور کم یا با کنتراست های بالا ثبت کند. علاوه بر این به لرزشگیر تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ مجهز شده است.

به گفته سامسونگ تولید حسگرهای GM1 و GD1 برای سه ماهه پایانی سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. به این ترتیب انتظار می رود پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 10 در اوایل سال 2019 با دوربین های مجهز به این حسگر روانه بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا