سخت افزار

اینتل از مودم XMM 8160 5G برای موبایل رونمایی کرد

سال 2019 در حال شکل گیری یک سال بزرگ برای تکنولوژی 5G است و اینتل هم امروز از مودم XMM 8160 5G خود رونمایی کرد. اصلی‌ترین رقیب این کمپانی یعنی کوالکام بیشتر از 2 سال است که مودم 5G خود را معرفی کرده اما تا سال آینده خبری از استفاده از مودم در محصولات کاربران نیست.

مودم اینتل XMM 8160 از نیمه دوم سال آینده میلادی در اختیار شرکت ها قرار می گیرد. انتظار می رود محصولات مجهز به این مودم از اوایل سال 2020 به بازار عرضه شوند. اینتل با معرفی دیر هنگام این مودم، سعی کرده فاصله بین معرفی و عرضه را کاهش دهد.

جالب است بدانید که مودم XMM 8160، نه تنها از اتصال 5G برخوردار است، بلکه از تکنولوژی‌های قدیمی‌تر مانند 4G، 3G و حتی 2G نیز پشتیبانی می‌کند. این مودم ابعاد کوچکی دارد که این موضوع مزایایی را برای سازندگان گوشی های هوشمند به همراه دارد.

مودم 5G اینتل علاوه‌بر کاهش اندازه دارای حداکثر سرعت 6 گیگابایت در ثانیه خواهد بود که آن را 3 تا 6 برابر سریع‌تر از آخرین مودم‌های LTE موجود در بازار می‌کند. این تراشه از تمامی باندهای ضروری از 600 مگاهرتز تا 6 گیگاهرتز و حتی فرکانس‌های mmWave که از 24 گیگاهرتز آغاز می‌شود را نیز پشتیبانی می‌کند.

 به نظر می رسد زمان معرفی این مودم با شایعات مربوط به عرضه آیفون 5G در سال 2020 همخوانی داشته باشد. اینتل یکی از شرکت های تامین کننده مودم موردنیاز آیفون های اپل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا