سخت افزار

رونمایی ASRock از مادربرد جدید X399 Phantom Gaming 6

شرکت ASRock از جدیدترین مادربرد خود با نام X399 Phantom Gaming 6 پرده برداشت. این جدیدترین مدل از سری مادربردهای گیمنگ Phantom Gaming است که از هر دو پردازنده‌های نسل اولی و دومی Ryzen Threadripper پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که این مادربرد تنها تا مدل های 16 هسته ای Threadripper پشتیبانی می کند، و سری 24 هسته ای و 32 هسته ای سری Threadripper WX را پشتیبانی نمی شوند. حرارت گیر چیپست و برد PCB این مادربرد دارای رگه‌های سرخ هستند. حرارت گیر مشکی مدارت تغذیه که توسط یک لوله ناقل حرارت با حرارت گیر بالایی در تماس است، اغلب اجزای پنل پشتی مادربرد را پوشانده است. این مادربرد از طریق یک جفت کانکتور تغذیه 8 پینی و یک 24 پینی تغذیه می‌شود.

مادربرد X399 Phantom Gaming 6 دارای دو هدر RGB است که از شخصی سازی توسط برنامه ASRock Polychrome RGB پشتیبانی می‌کنند. همچنین چهار هدر فن با پشتیبانی از کنترل و پایش  نیز یافت می‌شود. این مادربرد قابلیت واقعیت مجازی را در خود داشته و پورت های USB 3.1 Type-A و Type-C را بر روی اتصالات I/O دارد.

پورت اترنت با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه مبتنی بر کنترلر مخصوص بازی Realtek RTL8125AG، یکی دیگر از ویژگی های کلیدی است که این شرکت به آن اشاره کرده و از سه شکاف PCIe 3.0 x16 با پشتیبانی از  پیکربندی‌های SLI و CrossFire سه گانه قرار دارد. همچنین دارای هشت درگاه SATA است که مستقیماً از تراشه AMD X399 انشعاب گرفته و از پیکربندی‌های RAID 0, 1 و 10 پشتیبانی می‌کنند. در بخش حافظه شاهد هشت شکاف DDR4  با پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس تا 3400 مگاهرتز هستیم.

از دیگر ویژگی‌های این مادربرد می‌توان به درگاه 1 گیگابیتی مبتنی بر کنترلر I211AT  اینتل، راهکار صوتی مبتنی بر تراشه Realtek ALC1220 HD، هشت درگاه USB 3.1 نسل یک نوع A را برشمرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا