شرکت هواوی به تازگی یک اپلیکیشن مبنی بر هوش مصنوعی منتشر کرده که قادر به خواندن کتاب‎های مختلف و تبدیل آن‌ها به زبان اشاره است.

کودکان ناشنوا برای یادگیری خوانش با چالش هایی روبرو هستند. والدین و معلمان آنها بیشتر اوقات زبان اشاره را نمی دانند و این کودکان نمی توانند بین کلمات روی صفحه و تجربیات خود ارتباط برقرار کنند.

درهمین راستا هواوی قصد دارد به وسیله اپلیکیشن Story Sign  در اندروید این مشکل را حل کند. کافی است کاربر، موبایل را به سمت یک کتاب مشخص شده کودک نگه دارد تا اپلیکیشن با کمک هوش مصنوعی هر کلمه در صفحه را به زبان اشاره تبدیل می کند که به وسیله یک آواتار نمایش داده می شود. به این ترتیب نه تنها در فرایند خوانش به کودکان کمک می شود بلکه والدین نیز می توانند با کمک اپلیکیشن زبان اشاره را بیاموزند.

در حال حاضر تنها یک کتاب Where’s Spot by Eric Hill (هنوز وجود فیزیکی کتاب الزامی است) با اپلیکیشن هوش مصنوعی StorySign هواوی سازگار داشته، با این حال شرکت چینی امیدوار است با کمک ناشران دیگری نیز به مرور زمان فهرست کتاب‌های پشتیبانی شده توسط این برنامه را افزایش دهد.

اپلیکیشن هوش مصنوعی StorySign هواوی هم‌اکنون از طریق فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی یا AppGallery قابل دسترس است.  همچنین لازم نیست کاربران برای دانلود آن حتما موبایلی از برند هواوی داشته باشند. اپلیکیشن مذکور از ۱۰ زبان (از جمله بیشتر زبان های اروپایی) پشتیبانی می کند. همچنین برای هر زبان فقط یک کتاب وجود دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *