گوگل به طور رسمی از تعطیلی پیام‌رسان Allo در چند ماه آینده خبر داد. گوگل می‌گوید پیام‌رسان Allo تا ماه مارس ۲۰۱۹ یعنی حدود فروردین ۹۸ به فعالیت خود ادامه خواهد داد و کاربران تا آن زمان فرصت دارند تا تاریخچه پیام‌های خود را ذخیره کنند.

این خبر چندان هم غافلگیرکننده نیست چرا که گوگل بهار امسال سرمایه‌گذاری روی این پیام‌رسان را متوقف کرده بود و مدیر گروه ارتباطات گوگل هم اعتراف کرده بود الو نتوانسته انتظارات این شرکت را برطرف کند. Allo آنطور که باید مورد توجه گوگل قرار نگرفت و این کمپانی چند ماه پیش حمایت‌های خود را این برنامه و Duo متوقف کرد تا تمام توجهات خود را به برنامه Android Messages متمرکز کند.

گوگل طی بیانیه ای اعلام کرد:

Allo تا ماه مارس 2019 به کار خود ادامه خواهد داد و تا آن زمان شما قادر هستید تا تاریخچه مکالمات خود در این برنامه را آرشیو کنید. ما چیزهای زیای از الو یاد گرفتیم، به خصوص اینکه چطور ویژگی‌هایی مانند یادگیری ماشین (دستیار گوگل) را به برنامه‌ای پیام‌رسان اضافه کنیم.

پیام رسان جدید مبتنی بر RCS که نسل بعدی پیام‌های متنی SMS می‌باشد و قرار است به طور پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شود. برخلاف Allo پیام‌رسان RCS Chat برپایه اپراتور ورایزن عمل کرده و می‌تواند سرانجام به گوگل گزینه‌ای برای رقابت با iMessage اپل بدهد. با این تفاوت که RCS Chat توسط گوگل اداره نخواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *