سخت افزار

مدیاتک از پردازنده Helio P90 با قابلیت هوش‌مصنوعی رونمایی کرد

چند ماه پیش، تراشه مودم M70 با پشتیبانی از 5G توسط مدیاتک معرفی و توسط TSMC ساخته می شود. اما امروز مدیاتک از جدیدترین تراشه میان رده مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Helio P90 برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد.

محصول تازه مدیاتک، دارای هشت رشته پردازشی بوده که دو هسته اصلی از نوع Cortex-A75 با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و شش هسته دیگر از نوع Cortex-A55 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز تشکیل شده است.

تراشه Helio P90 براساس فناوری 12 نانومتری ساخته شده و از واحد پردازش گرافیکی PowerVR GM 9446 برخوردار است.  این چیپست که با فناوری 12 نانومتری ساخته شده، تمرکز ویژه ای روی هوش مصنوعی دارد و در این زمینه نسبت به نسل قبل تا چهار برابر قدرتمندتر است.

تراشه Helio P90 که با قرار دادن CPU و GPU (واحد پردازش گرافیکی) در یک قالب، یک APU (واحد پردازشی شتاب یافته) محسوب می شود، از پردازنده تصویر سه گانه بهره می برد که در قیاس با رقبای هم رده، ویژگی قابل توجهی بوده و امتیاز بنچمارک هوش مصنوعی آن را بالاتر از چیپست های پرچمداری همچون اسنپدراگون 845 قرار می دهد.

همچنین این تراشه در زمینه تصویربرداری از یک سنسور 48 مگاپیکسلی یا ماژول دوگانه 24+16 مگاپیکسلی پشتیبانی کرده و علاوه بر عکاسی، در زمینه فیلمبرداری هم امکان ضبط ویدیوهای آهسته با نرخ 480 فریم در ثانیه وجود داشته که چنین ارقامی برای یک گوشی میان رده در یک کلام، بی رقیب هستند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا