گوناگون

تماشا کنید: معرفی پهپادهای جدید DJI با نام Mavic 2 پرو و Mavic 2 زوم

پهپادهای جدید DJI با نام‌های مویک 2 پرو (Mavic 2 Pro) و مویک 2 زوم (Mavic 2 Zoom) معرفی شدند. سازندگان از محصولات پیش رو به عنوان «پیشرفته‌ترین» پهپادهای دوربین‌دار خود یاد می‌کنند.

Mavic 2 Pro که جایگزین Mavic Pro خواهد شد قیمتی معادل ۱۴۴۹ دلار دارد. مهم‌ترین تغییر در این پهپاد استفاده از یک سنسور دوربین بزرگ یک اینچی است و در واقع شرکت مشهور هسلبلاد دوربین این پهپاد را ساخته است. در عوض Mavic 2 Zoom همان‌طور که از نامش پیداست با قابلیت جدید زوم اپتیکال دوبرابر عرضه می‌شود تا برای زوم کردن روی سوژه‌ها مجبور به نزدیک‌کردن پهپاد نباشید.

پهپاد Mavic 2 Pro به دوربین هاسلبلاد با حسگر 1 اینچی و 20 مگاپیکسلی CMOS با پروفایل رنگی 10bit Dlog-M مجهز شده است و با چهار برابر عملکرد بهتر در شناسایی و ثبت رنگ‌ها در مقایسه با نسل قبلی، انعطاف‌پذیری حداکثری را به هنگام ویرایش ویدیوها و تصاویر به ارمغان می‌آورد. این دوربین همچنین لنزی با گشودگی f/2.8 تا f/11 داشته و امکان ضبط ویدیوهای 4K و HDR با عمق رنگ 10 بیت را فراهم می‌کند.

در عوض Mavic 2 Zoom با قیمت ۱۲۴۹ دلاری از همان سنسور ۲.۳/۱ قدیمی استفاده می‌کند اما لنز تله‌فوتو آن قابلیت زوم از ۲۴ تا ۴۸ میلی‌متری را داراست. این دوربین تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند اما می‌تواند با قابلیت سوپر رزولوشن و چسباندن چند تصویر به یکدیگر تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی نیز بگیرد. قابلیت dolly zoom هم که برای فیلمبرداران حرفه‌ای آشناست در این مدل گنجانده شده است. این ویژگی هنگامی که قصد عکاسی از چشم‌اندازها را داشته باشید، بسیار کارآمد خواهد بود.

سیستم پیشرفته Advanced Pilot Assistance System نیز به پهپاد اجازه می‌دهد که خودش بدون توقف در اطراف موانع پرواز کند. به لطف طراحی جدید نیز محصولات پیش رو می‌توانند با حداکثر سرعت 44 مایل بر ساعت (تقریبا 71 کیلومتر بر ساعت) پرواز کرده و حداکثر برای 31 دقیقه روی هوا باشند.

به این ترتیب می‌توان گفت این پهپادها قرار است جای خالی میان مدل‌های ارزان‌تر Spark و Air با مدل‌های سری فانتوم را پر کنند و بیشتر مناسب افرادی هستند که شغل آن‌ها فیلم‌برداری و ویرایش ویدئو بوده و از این راه کسب درآمد می‌کنند. هم‌اکنون فروش هر دو این پهپادها از طریق وب‌سایت رسمی DJI آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند مویک 2 پرو و مویک 2 زوم را به ترتیب با قیمت‌های 1449 و 1249 دلار خریداری کنند. در ادامه می‌توانید ویدیوی رسمی DJI از معرفی این پهپادهای جدید را تماشا کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا