دوربین های دیجیتال

رونمایی زایس از دوربین فول‌فریم ZX1 با ابزار ادوب لایت‌روم

زایس از نخستین دوربین دیجیتال خود با نام Zeiss ZX1 رونمایی کرد. دوربینی کامپکت لمسی فول فریم با ویرایشگر اختصاصی Adobe Lightroom. این دوربین از سنسور 37.4 مگاپیکسلی فول فریم و لنز 35 میلیمتری ثابت با گشودگی دهانه f/2.0 بهره می برد. زایس با معرفی دوربین ZX1 مستقیماً رقبایی مانند سونی RX1 و لایکا Q را هدف قرار داده است.

این شرکت با همکاری ادوبی، نرم افزار Lightroom CC را در دوربین قرار داده که کاربران را قادر می سازد تا تصاویر ثبت شده را ویرایش و یا به اشتراک بگذارند. همچنین با این ابزار، می توان فایل نهایی را روی سرویس های ابری مانند Dropbox بارگذاری و لینک دانلود آن را برای دوستان یا مشتریان خود ارسال کنید.

میزان حافظه ذخیره سازی این دوربین 512 گیگابایت بوده، بنابراین نیازی به حافظه جانبی برای این دوربین نبوده و برای دخیره سازی چندین فایل RAW با فرمت DNG کافی می باشد. ZX1 همچنین توانایی فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و فول اچ دی با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد.

نمایشگر لمسی 4.3 اینچی دارای وضوح 720p بوده و از یک منظره یاب الکترونیکی OLED با رزولوشن تمام اچ دی بهره می برد. در زمینه توانایی های ارتباطی نیز ZX1 به بلوتوث، وای فای و پورت USB-C مجهز شده و بروزرسانی های نرم افزاری را از طریق اینترنت دریافت خواهد کرد. این دوربین قرار است در سال 2019 عرضه شود ولی هنوز از قیمت نهایی آن اطلاعی در دست نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا