شب گذشته، اپل در کنفرانس خود از سرویس کارت اعتباری Apple Card رونمایی کرد. . قرار است این سرویس خدماتی مانند کاهش نرخ بهره، افزایش کارایی و در نهایت پاداش‌های بیشتر برای کاربران را ارائه دهد.

اپل‌کارت با هدف تکمیل سرویس‌های کنونی اپل در پرداخت طراحی شد. به‌علاوه، با اضافه‌شدن آن قابلیت به راهکارهای پرداختی مشتریان آیفون و دیگر دستگاه‌ها، کارت‌های اعتباری قدیمی که در اپلیکیشن Wallet بودند، به‌مرور جایگزین خواهند شد. برای دسترسی به اپل کارت، کاربران باید شماره تلفن خود را در اپلیکیشن کیف پول اپل ثبت کرده و کارت دیجیتالی خود را دریافت کنند.

همچنین مشتریان می‌توانند خرید‌های خود را دنبال کنند، میزان موجودی حساب خود را چک کنند و ببینند که موعد پرداخت قبض‌هایشان چه زمانی است و تمام این‌ها، با اپلیکیشن Wallet امکان پذیر است. اپل همچنین یک کارت فیزیکی تیتانیومی نیز به کسانی که درخواست کارت فیزیکی دارند هم می‌دهد که روی آن شماره کارت، رمز CVV و تاریخ انقضا و حتی امضا وجود ندارد چرا که تمام این اطلاعات مستقیما در اپلیکیشن Wallet ثبت می‌شوند.

اپل همچنین می‌گوید با استفاده از یادگیری ماشینی و نقشه Apple Maps، تلاش می‌کند تا فروشگاه‌هایی که از این کارت پشتیبانی می‌کنند را به نقشه اضافه کند. سخنگوی اپل در مراسم رونمایی اپل‌کارت گفت در هربار خرید با استفاده از آن سرویس، ۲ درصد از هزینه‌ی خرید به‌صورت پول نقد به‌نام Daily Cash به‌ حساب کارت اعتباری اپل کاربر بازمی‌گردد. به‌علاوه، خریدهایی که از فروشگاه‌های فیزیکی و اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل با استفاده از اپل‌کارت انجام شود، ۳ درصد جایزه یا همان بازگشت وجه نقد برای کاربر به‌همراه خواهد داشت.

همانطور که در شایعات داشتیم، اپل برای عرضه این کارت‌های اعتباری، با بانک Goldman Sachs همکاری کرده و پروسه‌های خرید هم توسط شرکت Mastercard انجام می‌شود. علاوه بر این، اپل می‌گوید هیچ خبری از کارمزد در خرید با اپل کارت نیست و حتی مجازاتی برای پرداخت‌های عقب افتاده نیز وجود ندارد. به گفته جنیفر بیلی، نایب رییس بخش Apple Pay، مانند بسیاری از محصولات این کمپانی، امنیت کاربر در اپل کارت هم از اهمیت بالایی برخوردار است: «اپل نمی‌داند که شما چه محصولی را خریداری کرده‌اید، از کجا آن را تهیه خواهید کرد و چقدر از هزینه آن را پرداخت کرده‌اید. تمام اطلاعات مرتبط با پرداخت‌ها نیز نه روی سرورهای اپل بلکه به صورت مستقیم روی دستگاه ذخیره خواهند شد.»

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *