نرم افزار و اینترنت

گوگل، سرانجام به فعالیت سرویس کوتاه کننده لینک خاتمه داد

گوگل همان‌طور که مدت‌ها پیش وعده داده بود، سرانجام کوتاه‌کننده‌ لینک اختصاصی خودش را تحت عنوان goo.gl برای همیشه متوقف کرد.

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل، اولین بار در سال 2009 راه‌اندازی شد. در ابتدا این سرویس با هدف استفاده در Google Toolbar و Feedburner ایجاد شد. اما با مرور زمان نیاز به کوتاه کردن لینک‌ها توسط کاربران کاهش یافت و در طول چند سال گذشته این کاهش تا آن حدی بود که گوگل تصمیم گرفت یک بار برای همیشه سرویس goo.gl را تعطیل کند.

گوگل آن زمان طی بیانیه‌ای اعلام کرده که بود که از تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) پشتیبانی از کوتاه‌کننده‌ لینک goo.gl را متوقف می‌کند؛ درضمن از تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین ۱۳۹۷) تنها کاربران فعلی این سرویس می‌توانستند در آن به ایجاد لینک‌های جدید بپردازند. تا اینکه نهایتا طبق اعلام قبلی، در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) این سرویس به‌طور کلی متوقف شد.

گفتنی است که لینک‌هایی که توسط سرویس goo.gl گوگل کوتاه شده‌اند و در جایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، همچنان به‌درستی کار خواهند کرد. اما این امکان وجود ندارد که بتوانید لینک جدیدی ایجاد کنید. علاوه‌براین اگر شما از توسعه دهندگان اپ یا کسانی بودید که هنوز از goo.gl استفاده می‌کردید، گوگل برای شما پیشنهاداتی دارد. گوگل توصیه کرده است که توسعه دهندگان برنامه به Firebase Dynamic Links سوئیچ کنند. کاربران عادی هم می‌توانند از دو سایت دیگر که عملکرد مشابه با سرویس گوگل دارند، یعنی Bit.ly و Ow.ly استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا