سخت افزار

رونمایی ریزر از اولین ماوس و کیبورد مخصوص ایکس‌باکس وان

ریزر به تازگی از نخستین ماوس و کیبورد مخصوص ایکس باکس وان با نام Rezer Turret رونمایی کرد. این روزها بازی‌های تحت شبکه بسیاری از قابلیت کراس پلی یا اجرای بر روی چند پلتفرم بهره می‌برند و کاربران پلتفرم‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند، اما پی سی گیمرهای همیشه به دلیل استفاده از موس و کیبورد، برتری چشمگیری نسبت به کنسول گیمرها داشتند و این موضوع در بازی‌های آنلاین مشکل ساز بود و به عبارتی بالانس بازی را دچار مشکل می‌کرد.

به همین دلیل تیم ایکس باکس تصمیم گرفت تا قابلیت پشتیبانی از  موس و کیبورد را برای حل این مشکل به کنسول ایکس باکس وان اضافه کند. حالا شرکت ریزر با مایکروسافت وارد همکاری شده و محصول مورد نظر را تولید کرده است: Rezer Turret که با تمرکز بر انجام بازی ها روی کاناپه طراحی شده، با استفاده از یک دانگل مشترک برای موس و کیبورد با ارتباط 2.4 گیگاهرتزی به کنسول بازی ایکس باکس وان متصل می شود و قادر است با هر بار شارژ تا 40 ساعت کاربری مداوم را تضمین کند.

این محصول مانند اکثر لوازم جانبی‌های گیمینگ شرکت ریزر از نورپردازی RGB با فناوری ویژه Razer Chroma پشتیبانی می‌کند که به لطف آن کاربران به 16.8 میلیون ترکیب رنگی مختلف برای نورپردازی دسترسی خواهند داشت. همچنین تیم ریزر برای استفاده از قابلیت نورپردازی Chroma و Xbox Dynamic Lighting با تیم‌های بازی‌سازی بسیاری همکاری داشته است و به زودی شاهد پشتیبانی از این قابلیت در بازی‌های  X-Morph Defense و Vermintide 2 خواهیم بود.

کیبورد تورت از کلیدهای مکانیکی بادوامی بهره می برد که تا 80 میلیون بار فشار را به راحتی تحمل کرده و یک دکمه Xbox برای دسترسی به داشبورد ایکس باکس وان نیز در اختیار دارد. موس تورت نیز بر اساس مدل «Mamba» ریزر ساخته شده و از سنسور اپتیکال نسل پنجم و دکمه های مکانیکی با دوام حداقل 50 میلیون بار فشار بهره می برد. این کیبورد با کامپیوترهای خانگی مجهز به ویندوز 10 کاملاً سازگار است و به زودی با قیمت 250 دلار به بازار عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا