گوناگون

بویینگ اولین پرواز آزمایشی استارلاینر را به تعویق انداخت

در حالیکه کشمکش رقابت بین بویینگ و اسپیس ایکس برای ارائه اولین سفر تجاری فضایی هنوز در جریان است. در گزارش جدیدی ناسا و بویینگ از به تعویق افتادن اولین پرواز آزمایشی استارلاینر خبر دادند.

بر همین اساس به نظر می‌رسد فضاپیمای مذکور در ماه آگوست آزمایش شود که دقیقا یک سال دیرتر از نخستین تاریخ اعلام شده برای انجام این عملیات است. پیش از این ناسا و بویینگ اعلام کرده بودند استارلاینر در آگوست ۲۰۱۸ میلادی آزمایش می‌شود. اما برخی کارشناسان معتقد بودند آزمایش در این تاریخ ممکن نخواهد بود. به‌هرحال ناسا اعلام کرده تاریخ جدید آزمایش کپسول استارلاینر به این دلیل انتخاب شده که در بهار و اوایل تابستان سال میلادی جاری فرصت‌های پرتاب موشک اندک هستند.

همچنین سازمان فضایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده این کپسول در حال آماده سازی برای پرواز بی سرنشین است اما این تأخیر به تیم سازنده فرصت بیشتری می‌دهد تا فعالیت‌های آزمایش و تأیید را بهتر انجام دهند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد آزمایش کپسول استارلاینر در ماه آگوست به تعویق نیافتند. از سوی دیگر با در نظر گرفتن تاریخ اعلام شده برای آزمایش مذکور، به نظر می‌رسد نخستین پرواز استارلاینر همراه فضانوردان در اواخر ۲۰۱۹ میلادی انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا