دوربین های دیجیتال

معرفی Vezo 360؛ هوشمندترین دوربین داخل خودرو مجهز به هوش مصنوعی

همانطور که می دانید، خواب آلودگی در هنگام رانندگی در عوارض تصادف جاده ای محسوب می شود و شرکت های مخلتفی با راهکارها سعی در کاهش تصادفات هستند. در این بین شرکتی تحت عنوان ایرویزون (AirVizon) با عرضه محصولی که هوشمندترین دوربین ۳۶۰ درجه نام گرفته، مدعی حل آسان این مشکل است.

این دوربین جدید که Vezo 360 نام گرفته قادر است تا با تهیه نمایی 360 درجه از محیط خودرو، به راننده که فاقد هوشیاری کامل در رانندگی است هشدار می دهد. محصول جدید این شرکت مجهز به الگوریتم های هوش مصنوعی بوده و به منظور شناسایی سریع تغییرات مشکوک در چشمان و دهان راننده مورد استفاده قرار می گیرد. و اگر به این نتیجه برسد که دقت راننده در حال کاهش است، به سرعت زنگ هشدار خود را به صدا در می‌آورد.

صدای این زنگ هشدار بر مبنای میزان کاهش سطح هشیاری راننده متفاوت بوده و اگر این کاهش شدید باشد، صدای زنگ بیشتر است و اگر فرد تنها اندکی دچار حواس پرتی شده باشد، صدای زنگ چندان بلند نخواهد بود. علاوه بر این، دوربین Vezo 360 با پیکربندی لنز دوگانه، قادر به تصاویر برداری محیط با کیفیت 4K است و می توانید محیط اطراف خودش را هنگام پارک خودرو کنترل کند و در صورتی که مورد مشکوکی شناسایی کرد، با استفاده از وای‌فای و شبکه 4G یا از طریق بلوتوث گوشی، فیلم زنده شرایط محیط اطراف خودرو را برای مالک آن ارسال کند.

نصب یک تراشه جی پی اس در این دوربین، یافتن موقعیت مکانی پارک خودرو را هم به سادگی ممکن می‌کند. قرار است عرضه دوربین یادشده به بازار از ماه آینده و با قیمت ۱۵۰ دلار آغاز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا