نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را به Xbox Game Bar ویندوز 10 افزود

مایکروسافت در حال حاضر، مشغول بهبود ادغام ایکس باکس با ویندوز 10 با ارائه های قابلیت های جدیدی در Game Bar است. این قابلیت‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهد همزمان با اجرای بازی‌ها مدیریت بهتری بر روی سیستم خود داشته باشند.

این ویجت ها شامل بسیاری از ویژگی هایی هستند که معمولا در Game Bar یافت می شوند، اما همچنین یک میزبان جدید هم وجود دارد. مایکروسافت، سرویس پخش موزیک اسپاتیفای را به این ویجت افزوده که این امکان را برای کاربران فراهم کند تا در حین بازی، موسیقی‌های در حال پخش از طریق این سرویس را کنترل کنند. برای دسترسی به این بخش کافیست تا کلیدهای ترکیبی Winkey+G را فشار داده و از منوی ویجت ها روی گزینه Spotify کلیک کنند. پس از انتخاب آن، کاربر با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور سرویس، می‌تواند قابلیت‌های متنوع این ویجت را در اختیار داشته باشد.

مایکروسافت اعلام کرده است که در حال حاضر می‌توان با استفاده از این ویجت، کنترل کاملی بر روی موسیقی‌های در حال اجرا داشت. امکان تنظیم صدای خروجی و همچنین انتقال به آهنگ بعدی یا قبلی، از ویژگی‌های نسخه کنونی این ویجت است. Game Bar همچنین در نسخه جدید خود دارای یک ویجت ویژه برای کنترل صدای کلی سیستم و برنامه‌های در حال اجرا است. با استفاده از این ویجت می‌توان بدون نیاز به خروج از بازی‌ها، میزان صدا و ترکیب بدست آمده از برنامه‌های مختلف در خروجی را کنترل کرد.

مایکروسافت همچنین قابلیتی جدید را به این ویجت افزوده که به راحتی می توان از بخش‌های مختلف بازی اسکرین شات گرفتن و با افزودن یک متن کوتاه، به طور مستقیم روی توییتر ارسال کرد. همچنین یک ویجت جدید با نام Xbox Social به این نوار افزوده که امکان مشاهده لیست دوستان و توانایی ارسال پیام فوری و یا حتی تماس تلفنی را داراست. با استفاده از این ویجت همچنین می‌توان استریم‌های ویدیویی از بازی‌های مختلف را برای دیگر کاربران ویندوز 10 به نمایش درآورد.

مایکروسافت قابلیت Game Bar در نسخه جدید به طور کامل بهبود داده است و کاربران می‌توانند آن را بنا به نیازها و استفاده‌های خود سفارشی سازی کنند. Game Bar به کاربران اجازه می‌دهد محل قرارگیری تمامی ویجت‌ها را به سلیقه خود تعیین کنند و حتی بعضی از آن‌ها را به این نوار پین کنند تا همیشه قابل مشاهده باشند. این نسخه جدید از نوار گیمینگ Game Bar، هم اکنون در مرحله آزمایشی و بتای خود قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند آن را از طریق برنامه Xbox Insider Hub در ویندوز 10 دانلود نمایند. مایکروسافت قرار است در سال جاری میلادی نسخه نهایی از این نوار گیمینگ را در اختیار عموم کاربران قرار دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا