نرم افزار و اینترنت

توییتر تعداد روزانه فالوکردن افراد را به 400 نفر محدود کرد

توییتر در سال‌های اخیر برای جلوگیری از افزایش اسپم‌ها راهکارهای زیادی را امتحان کرده است، حال به نظر می‌رسد که تیم توییتر برای حل این مشکل راهکار جدیدی را در نظر گرفته است. توییتر به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا به منظور جلوگیری از اسپم‌ها تعداد فالو‌های روزانه کاربران را محدود کند.

به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، توییتر از این پس به طور روزانه فقط اجازه فالو کردن ۴۰۰ نفر را به هر حساب کاربری می‌دهد. این در شرایطی است که تا پیش از اعمال این محدودیت، می‌توانستید روزانه تا سقف ۱۰۰۰ نفر را هم فالو کنید. توییتر عقیده دارد که فالو/آنفالو کردن‌های متعدد، کاریست که اسپمرها انجام می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفته که با کاهش سقف روزانه فالو کردن افراد به کمتر از نصف میزان قبلی، جلوی فعالیت حساب‌های اسپمرها را تا حد زیادی بگیرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم توییتر، بیش از 50 درصد حساب‌های کاربری که روزانه بیش از 400 نفر را دنبال می‌کردند، از الگو فالو و آنفالو برای افزایش تعداد دنبال کنندگان خود استفاده می‌کردند. در مجموع تعداد فالوهای این دسته از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر به شکل روزانه به بیش از 20 میلیون نفر رسیده بود و این موضوع باعث افزایش چشم‌گیر تعداد گزارش‌های تخلف و بلاک کردن حساب‌های کاربری شده بود. اکثریت کاربران توییتر در محدودیت‌های جدید با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند، زیرا این کاربران نیاز به دنبال کردن بیش از 400 نفر در یک روز ندارند.

مطابق آخرین آمار منتشر شده، میزان کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی در ماه اکتبر سال گذشته به 326 میلیون نفر رسید که نسبت به آمار قبلی با کاهش محسوسی مواجه بوده است. با این وجود، مبارزه توییتر با حساب‌های جعلی، ربات‌های سیاسی و نفرت‌پراکنی در محیط این شبکه اجتماعی همچنان ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا