سامسونگ دقایقی، در جریان رویداد بانکوک تایلند از جدیدترین عضو خانواده سری A رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی A80 را می توان نمونه کاملی از زبان طراحی جدید سامسونگ دانست که برای دنیای مدرن طراحی شده است، ضمن اینکه قابلیت های جالبی هم در آن دیده می شود.

یکی از مهمترین ویژگی های گلکسی A80 استفاده از دوربینی با قابلیت چرخش به صورت 180 درجه ای است. کاربران می توانند با این قابلیت از دوربین اصلی به عنوان سلفی نیز استفاده کرد. دوربین اصلی سه گانه این گوشی شامل سنسورهای 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه ای و حسگر ToF سه بعدی برای ثبت تصاویر پرتره می باشد. همچنین دوربین اصلی این گوشی به فناوری لرزشگیر پیشرفته Super Steady تجهیز شده است. با استفاده از این مکانیسم جدید برای دوربین، دیگر نیازی به دوربین سلفی جداگانه و ایجاد بریدگی یا حفره داخل نمایشگر دیده نمی شود.

سامسونگ برای این گوشی از یک نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد کامل با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل استفاده کرده است، ضمن اینکه سنسور اثرانگشت هم در زیر نمایشگر قرار دارد. قلب تپنده این دستگاه، پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 730 کوالکام تامین کرده و در کنار آن 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد.

برای تامین انرژی اجزای سخت افزار، سامسونگ از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که امکان پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی و شارژ بیسیم میسر شده است. به لحاظ نرم افزاری نیز، گلکسی A80 با سیستم عامل اندروید 9.0 پای و رابط کاربری One UI عرضه می شود. گلکسی A80 در سه رنگ مشکی، سفید و طلایی و با قیمت احتمالی 650 یورو برابر با 730 دلار به زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

در کنار گلکسی A80، سامسونگ همچنین تاریخ عرضه گلکسی A70 هم اعلام کرده که قرار است در تاریخ 26 آپریل با A80 راهی بازار شود. گلکسی A70 دارای نمایشگر 6.7 اینچی 1080×2400 پیکسل با نسبت ابعاد تصویر 20 به 9 و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. دوربین سه گانه این گوشی با چینش سنسور های 32 مگاپیکسلی (اصلی)، 5 مگاپیکسلی (تشخیص عمق) و 8 مگاپیکسلی (اولتراواید) تشکیل شده است. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به حافظه رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، سیستم عامل اندروید پای با رابط کاربری One UI و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *