شرکت مخابرات ایران پیشنهادی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت ارائه داده است. اما به نظر می‌رسد که با این پیشنهاد موافقت نشده است. چرا که حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصاحبه با مهر اعلام کرده است که این سازمان به مخابرات راهکار دیگری ارائه داده است تا کاربران افزایش هزینه در تعرفه تلفن ثابت را تجربه نکنند.

حسین فلاح جوشقانی درباره پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر افزایش تعرفه‌های تلفنی اظهار داشت:

شرکت مخابرات ایران این درخواست را به رگولاتوری ارائه کرد اما رگولاتوری راهکارهای دیگری را برای جایگزینی این پیشنهاد در نظر گرفت تا کاربران با افزایش هزینه مواجه نشوند.

فلاح جوشقانی درخصوص جزئیات درخواست مخابرات اذعان داشت که این شرکت در نیمه دوم سال 97 درخواست خود مبنی بر افزایش تعرفه را به رگولاتوری داد تا با توجه به افزایش هزینه‌ها و حکم لغو دریافت هزینه آبونمان، بتواند تا حدی ضرر و زیان‌های خود را جبران کند، اما با بررسی‌هایی که از سوی رگولاتوری انجام شد، رگولاتوری با اصلاح تعرفه سرویس‌های تجاری این شرکت موافقت کرد تا مانع از افزایش تعرفه مکالمات برای مشترکان خانگی شود.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد:

به این معنی که قیمت سرویس‌های B۲B و E۱ مخابرات برای حدود ۳۰ هزار مشترک سازمانی این شرکت اصلاح شد. این اصلاح تعرفه، ضرر و زیان حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های مخابرات را جبران کرد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تعرفه سرویس‌های مشترکان سازمانی مخابرات مطابق مصوبه ۲۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به مخابرات ابلاغ شده بود که طی ۱۰ سال اخیر تغییری نداشت. از این رو ما موفق شدیم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این تعرفه‌ها را اصلاح کنیم. از سوی دیگر با اصلاح این تعرفه‌ها، اپراتورهای FCP نیز می‌توانند سرویس پهنای باند اختصاصی خود را بر مبنای این اصلاح مصوبه، ارائه دهند.

معاون وزیر ارتباطات نیز اشاره داشت موضوع ابطال مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعرفه‌های مخابراتی و حذف آبونمان از سوی دیوان عدالت، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمد مخابرات را کاهش می‌دهد که با اصلاح تعرفه مشترکان سرویس‌های سازمانی مخابرات، حدود یک سوم این کاهش درآمد، جبران شده است. وی در مورد عدم اجرای حکم دیوان عدالت توسط شرکت مخابرات ایران نیز خاطرنشان کرد که مخابرات در حال تغییر سیستم‌های صورتحساب‌گیری خود از نظر فنی است تا این حکم را اجرایی کند. البته در کنار آن، نامه اعتراضی نیز به دیوان عدالت زده‌ایم که قرار است این حکم مجدداً بررسی شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *