کنسول و بازی

عراق بازی های PUBG و Fortnite را ممنوع اعلام کرد

تاکنون کشورهای مختلفی نظیر نپال و هند دو بازی بتل رویال فورتنایت و PUBG را ممنوع اعلام کردند. اکنون عراق هم به جمع این کشورها پیوست.

دولت عراق در اقدامی به مسدود کردن بازی های بتل رویال با نام PUBG و فورتنایت رای مثبت داد. دولت عراق دلیل ممنوعیت این دو بازی، تاثیر منفی آن روی مردم اعلام کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت این تصمیم با توجه به تأثیر منفی بازی‌های الکترونیکی بر سلامت، فرهنگ و امنیت جامعه عراق اتخاذ شده است. مقتدی صدر، روحانی شیعه و رئیس سابق نیروی شبه نظامی ارتش مهدی که در سال‌های 2004 تا 2008 با دولت و نیروهای اشغالگر آمریکایی مبارزه کرد، هفته گذشته هشدار داد که بازی PUBG اعتیادآور است و از دولت خواست تا این بازی را مسدود کند. او در بیانیه هفته گذشته خود گفت:

اگر شما یک یا دو نفر را در PUBG بکشید چه اتفاقی می‌افتد؟ این یک بازی برای افراد باهوش نیست و بازی نیست که راه درست جنگیدن را به شما نشان دهد.

واکنش به مسدود کردن این بازی کاملا منفی بوده است و البته مردم نه تنها به دلیل مسدود کردن Fortnite ناراحت هستند، بلکه از این ناراحتند که عراق با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و حالا اولویت این کشور به مسدود کردن چنین بازی رسیده است. همان طور که می دانید، عراق از سپتامبر 2018 تا به حال درگیر مشکلات سیاسی فراوانی بوده است و همچنین بودجه دولت فدرال نیز کاهش یافته است و زندگی مردم را سخت تر کرده است.

ممنوعیت بازی در عراق تنها مدت کوتاهی پس از ممنوعیت پابجی در نپال تصویب شده است، هر چند بازی فورتنایت در آنجا همچنان آزاد است. البته پابجی موبایل در احمدآباد هند نیز بن شده بود که حالا ظاهراً این ممنوعیت برداشته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا